شکست بشر در نبرد با پدیده جنگل‌زدایی

    کد خبر :609648

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد جهان در نبرد با پدیده جنگل‌زدایی موفق نبوده‌ است.

در این بررسی آشکار شد توافق تاریخی جهانی که با هدف متوقف ساختن جنگل‌زدایی به تصویب رسیده ناکام بوده‌ است. ارزیابی بیانیه‌ نیویورک در رابطه با جنگل‌ها (NYDF) حاکی از آن است که این توافق در اجرایی شدنِ تعهدات کلیدی خود شکست خورده‌ است.

در نشست آب و هوایی سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ مقرر شد تا میزان جنگل‌زدایی تا سال ۲۰۲۰ به نصف کاهش پیدا کند و تا سال ۲۰۳۰ کامل متوقف شود. این درحالیست که در حال حاضر پدیده جنگل‌زدایی با روند هشداردهنده‌ای ادامه دارد و مانع از آن می‌شود تا جهان با پیامدهای خطرناک تغییرات اقلیمی مقابله کند.

در این گزارش آمده‌ است: از پنج سال قبل و زمان تصویب بیانیه‌ نیویورک در رابطه با جنگل‌ها پدیده جنگل‌زدایی نه تنها ادامه پیدا کرده بلکه تشدید نیز شده‌ است. میزان کربن تولیدی ناشی از جنگل‌زدایی در سال در سراسر جهان برابر با حجم گازهای گلخانه‌ای تولید شده در اتحادیه اروپاست.

به طور میانگین در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ هر سال منطقه‌ای با پوشش درختی به وسعت انگلیس از بین رفته‌ است. از بین رفتن پوشش جنگلی گرمسیری بیش از ۹۰ درصد جنگل‌زدایی در جهان را شامل می‌شود که کانون آن در کشورهای حوضه آمازون یعنی برزیل، بولیوی، کلمبیا و پرو بوده‌ است.

«کرایگ هانسون» از موسسه منابع جهانی گفت: مناطقی در جهان وجود دارند که از کاهش قابل توجه جنگل‌های اولیه رنج می‌برند و این روند نشان می‌دهد که در نبرد مقابله با جنگل‌زدایی موفق نبوده‌ایم.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، به گفته کارشناسان همچنین در منطقه غرب آفریقا با کانون جدیدی از جنگل‌زدایی روبرو هستیم به گونه‌ای که سرعت قطع درختان در جمهوری کنگو طی پنج سال گذشته دو برابر شده‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید