از عملکرد ملی‌پوشان کاراته راضی‌ام

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ۹:۰۷
    کد خبر :609409

سرمربی تیم ملی کاراته با تاکید بر اینکه این تیم هدف بزرگی برای موفقیت در بازی‌های المپیک درسر دارد، گفت: با قدرت هرچه تمام تر به سوی توکیو ۲۰۲۰ پیش می‌رویم.

سید شهرام هروی در گفتگو با مهر با بیان اینکه مسیر سخت و دشوار کسب سهمیه المپیک را تا به امروز به خوبی طی کرده ایم، گفت: به امید خدا در ادامه راه نیز طبق برنامه ریزی از قبل طراحی شده پیش خواهیم رفت تا به هدف نخست خود که همان کسب سهمیه در هر سه وزن المپیکی است دست پیدا کنیم. بعد از آن به کسب مدال در توکیو فکر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۲۰۱۹ چند تورنمنت دیگر که در کسب سهمیه المپیک تاثیرگذار است، برگزار خواهد شد. هنوز هیچ چیز تمام نشده است. سخت تمرین می کنیم و با قدرت به سوی هدف پیش می رویم. کاراته کاها دائم در حال تمرین و مسابقه هستند. در این بین سختی های طی کردن مسیر میان کشورهای میزبان نیز وجود دارد. در چنین شرایطی حفظ آمادگی ورزشکاران برای حضور در مسابقات کار چندان ساده ای نیست.

سرمربی تیم ملی کاراته در مورد نتایج رقابتهای کاراته وان توکیو نیز گفت: قبل از هر چیز باید بگویم که از عملکرد فنی همه کاراته کاها در توکیو رضایت کامل دارم. واقعا مبارزات سطح بالایی را به نمایش گذاشتیم. البته اتفاقات غیرقابل پیش بینی هم رقم خورد وگرنه مدال های بیشتری کسب می کردیم. کسب دو مدال نقره و دو برنز و از همه مهمتر امتیازات خوبی که جمع کردیم باعث شد موقعیت خود را در دو وزن تقریبا تثبیت کنیم.

هروی ادامه داد: ما تا قبل از این رقابت ها چهار مرحله کاراته وان و دو مرحله سری A را پشت سر گذاشتیم که در مقایسه با همه کشورهای شرکت کننده در بخش مردان پنج بار بهترین عملکرد را داشتیم یکبار دوم هم شدیم. اینکه ما بخواهیم در هر میدانی از کاراته کای خود توقع مدال طلا داشته باشیم، منطقی نیست ضمن اینکه بار منفی هم به تیم وارد می کنیم. همه کاراته کاهای برجسته دنیا در حال کار و تلاش هستند تا سهمیه بگیرند و هر چه پیش می رویم، شرایط سخت و سختر می شود.

وی افزود:تاتامی توکیو ثابت کرد که ژاپنی ها با هدف کسب مدالهای طلا، کاراته را وارد المپیک کرده اند و برای تحقق آن نیز به خوبی برنامه ریزی کرده اند. در چنین شرایطی کار بسیار سخت است. ما هم تلاش خواهیم کرد و به امید خدا سهم خود را از مدال های بازیهای المپیک بدست خواهیم آورد.

هروی در پایان با اشاره به آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی کاراته گفت:تنها چند روز بعد از بازگشت از توکیو، تمرینات را برای حضور در مرحله ششم کاراته وان در روسیه آغاز می کنیم. کاراته کاها از امروز دوشنبه وارد اردو شده و پایان هفته برای حضور در جام وحدت دوستی راهی ارومیه می شویم. چند عضو تیم در این مسابقات حضور خواهند داشت و بعد از آن می رویم برای مسابقات مسکو آماده شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید