انهدام باند کلاهبرداری از بیمه

  • حوادث
  • شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۵۸
    کد خبر :608601

باند سه نفره‌ای که اعضای آن با تصادف جرحی ساختگی اقدام به کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه کرده بودند، منهدم شد.

در تاریخ سیزدهم شهریور ماه امسال، پرونده ای با موضوع کلاهبرداری و تصادف ساختگی از شرکت‌های بیمه به اداره مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع و در همان تحقیقات اولیه مشخض شد فردی ۲۷ ساله به نام حمید با مراجعه به واحد خسارت یکی از شرکتهای بیمه‌گر قصد دریافت دیه در یک پرونده تصادف جرحی را داشته که متصدیان شرکت بیمه گر متوجه ساختگی و جعلی بودن مدارک وی شده و موضوع را به پلیس گزارش داده‌اند.

در ادامه با تحقیقات پلیسی جعلی بودن مدارک متهم محرز شد که با هماهنگی مقام قضائی متهم به همراه دو همدستش در هنگام مراجعه به شرکت بیمه‌گر دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند، اما متهمان در ابتدا منکر هر گونه جرم ارتکابی شدند.

با ادامه تحقیقات پلیسی متهمان که ادله و نظریه کارشناسان را دیدند، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به پرونده سازی و جعل مدارک برای دریافت پول از شرکت بیمه‌گر اقرار کردند. متهم اصلی پرونده در همین خصوص به کارآگاهان گفت: ایده کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه با شگرد تصادف ساختگی برای اولین بار در زندان به ذهنم رسید و این موضوع را به دو هم بند دیگرم در زندان گفتم و آنجا بود که تصمیم گرفتیم بعد از آزادی از زندان این کار را آغاز کنیم و از مرداد ماه در یکی از شهرهای شمالی کشور فعالیت خود را برای فریب شرکت‌های بیمه آغاز کردیم.

متهم اصلی پرونده در ادامه اظهارات خود، گفت: پس از انجام تصادف ساختگی در شمال کشور برای دریافت خسارت راهی تهران شدیم. در تهران با مراجعه به یکی از شرکت‌های بیمه و جعل مدارک پزشکی قصد دریافت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از بابت خسارت جانی را داشتیم که کارمند بیمه متوجه موضوع شده و از سوی ماموران پلیس دستگیر شدیم.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که با بررسی اسناد و مدارک به دست آمده از متهمان و با دعوت از شرکت‌های مختلف بیمه و شناسایی پرونده‌های تشکیل شده از سوی متهمان در این شرکت‌ها، تاکنون یک فقره از تصادفات جرحی ساختگی متعلق به این گروه شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید