گوگل قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا را دور زد

    کد خبر :608377

یک شرکت رقیب گوگل، این غول فناوری را به دور زدن قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا متهم کرده است.

گوگل متهم شده که اطلاعات شخصی کاربران خود را مخفیانه در اختیار شرکت های تبلیغاتی و آگهی دهندگان قرار می داده و از همین طریق قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا را نقض کرده و این قوانین را دور زده است.

شرکت بریو که در زمینه تولید و عرضه مرورگرهای اینترنتی فعالیت می کند و لذا مرورگر آن رقیبی برای مرورگر کروم گوگل محسوب می شود، مدعی است که مدارکی برای اثبات ادعای خود در اختیار دارد و آنها را در اختیار مقامات مربوطه در اتحادیه اروپا قرار داده است.

مدارک یادشده هم اکنون توسط کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند در دست بررسی است. این کمیسیون رگولاتور اصلی رسیدگی کننده به عملکرد گوگل در خاک کشورهای اروپایی محسوب می شود.

مقامات شرکت بریو می گویند گوگل با این تخلف به شرکت های تبلیغاتی کمک می کند تا آگهی های خود را به صورت هدفمند برای کاربران نمایش دهند. اما این کار به معنای نقض حریم شخصی افراد است که دوست ندارند داده های خصوصی آنها به دست موسسات تبلیغاتی و بازاریابی بیفتد.

بریو مدعی است این تخلف از طریق یکی از قابلیت های گوگل موسوم به پوش پیج یا گوگل پوش انجام می شود که ابزاری برای شناسایی هویت و علائق تک تک کاربران گوگل است و داده های آن با تفکیک کامل در مورد هر کاربر برای آگهی دهندگان ارسال می شود. ترکیب این اطلاعات دقیق با کوکی های گوگل به شرکت های تبلیغاتی امکان می دهد تا به طور دقیق و کامل به هویت هر کاربر گوگل پی ببرند.

گوگل در واکنش به این خبر اعلام کرده که این شرکت بدون رضایت مشتریان و کاربران خود برای آنها آگهی های هدفمند نمایش نمی دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید