مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی تصریح کرد

وجود بستر مناسب برای سرمایه گذاری در صنعت آرد و نان

    کد خبر :608082

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ج.ا.ایران، بازار ۱۴ کشور همسایه را برای صنعت آرد و نان مناسب دانست و گفت: صنعت آرد و نان بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و صادرات است.

بهمن حسین زاده روز جمعه در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزارشد؛ افزود: برپایی نمایشگاه صنعت آرد و نان می‌تواند به فرهنگ سازی، اصلاح الگوی تولید و مصرف غلات، آرد و نان و افزایش سطح فعالیت های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت غلات آرد و نان کمک دوچندانی کند.

وی به سرانه مصرف بالای نان در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: طبق اعلام سازمانِ غذا و دارو سرانه مصرف نان در ایران ۱۲۵ کیلوگرم است که دو برابر سرانه مصرف اروپایی هاست با این تفاوت که بخش عمده نان مصرفی در اروپا نان صنعتی است در حالی که سهم نان صنعتی در کشور ما ۸ تا ۹ درصد است و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بدون ریسک در این حوزه در راستای رونق تولید، اصلاح الگوی تغذیه ای و اشتغال‌زایی وجود دارد.

حسین زاده با تاکید بر اینکه نباید به راحتی بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه در حوزه نان را نادیده گرفت، تصریح کرد: در شرایط کنونی باید در هر حوزه ای که امکان صادرات و ارزآوری برای کشور وجود دارد ورود کنیم که نان صنعتی یکی از آنهاست و برپایی نمایشگاه صنعت آرد و نان می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

به گفته وی، اکنون ۱۶۰ واحد نان صنعتی در کشور فعال هستند و ۹۵ شرکت داخلی و خارجی دستاوردها و توانمندی های خود را در صنعت آرد و نان در فضای حدود هشت هزار مترمربع در معرض دید عموم قرار می دهند.

نمایشگاه صنعت آرد و نان که از امروز ۲۲ شهریور ماه فعالیت خود را در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز کرده است، از ساعت ۱۰ الی۱۸ تا روز دوشنبه ۲۵ شهریور ماه آماده بازدید علاقه مندان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید