ارائه خدمات اورژانسی رایگان به زائران ایرانی در عراق

    کد خبر :608023

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که با وزارت بهداشت عراق به امضا رسید، مقرر شد که وزارت بهداشت عراق همان خدمات پزشکی را که به تبعه خود ارائه می‌دهد به زائرین ایرانی نیز ارائه دهد.

دکتر پیرحسین کولیوند در سفر به کشور عراق و در دیدار با مسئولان وزارت بهداشت این کشور ضمن امضای تفاهم نامه‌ای درباره مراسم اربعین گفت: در این تفاهم نامه درباره تعداد آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌هایی که برای جابجایی و کمک به انتقال مصدومان و مددجویان لازم است و مقدار دارویی که توسط مرکز پزشکی هلال احمر باید ارسال شود، صحبت شد.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه طی این تفاهم نامه هزینه استفاده از خدمات اورژانسی در کشور عراق برای تمامی زائرین رایگان است، تاکید کرد: این موضوع نه تنها برای مراسم اربعین بلکه برای مراسم عاشورا، ایام محرم، نیمه شعبان، عرفه و در واقع مناسبت‌های مختلفی که تجمع انبوه زائران کشورمان در عتبات عالیات را داریم برقرار است و اگر هموطنانمان در این ایام به خدمات اورژانس از بیمارستان‌های عراق نیاز داشته باشند به صورت رایگان و با کیفیت به آنها ارائه خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده است همان خدمات پزشکی که کشور عراق به تبعه خود ارائه می‌دهد را به زائرین ایرانی نیز ارائه بدهد و امسال تعداد قابل توجهی از پزشکان متخصصمان نیز می‌توانند در بیمارستان‌های عراق به زائران خدمات رسانی کنند.

رییس سازمان اورژانس گفت: برای همکاران بخش بهداشت و مدیریت بیماری‌های واگیر که در قالب یک کارگروه مشترک به عراق اعزام می‌شوند کارت شناسایی وزارت بهداشت عراق صادر می‌شود تا در قالب یک کارگروه مشترک بر تمام مواکب، هتل‌ها، تکایا و حسینیه‌ها نظارت و از بروز بیماری‌های واگیر پیشگیری کنند و تا می‌توانند کنترل‌ها و نظارت‌های خود را انجام بدهند.

دکتر کولیوند درباره مباحث آموزشی نیز گفت: در این تفاهم نامه مقرر شد تعدادی از افراد آشنا به زبان انگلیسی و عربی به این کشور اعزام شوند تا طرف عراقی از مجاری قانونی کمک بگیرند این مطالب آموزشی به آنها ارائه شود. در این تفاهم نامه آمده است تا چهار نفر از سازمان اورژانس کشور در قرارگاه‌های بهداشت و درمان کربلا، نجف، سامرا و کاظمین مستقر شوند و مراجعه تمام افراد به مراکز درمانی را رصد و پایش کنند.

دکتر کولیوند افزود: تعدادی بالگرد، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس نیز در مرزهای ایران به صورت آماده باش حضور دارند تا اگر لازم شد وارد کشور عراق شوند.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: مسیرهایی که قرار است آمبولانس‌ها، اتوبوس آمبولانس‌ها و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های سیار مستقر شوند محلشان به وسیله GPS مشخص می‌شود تا اطلاع رسانی آن به تمامی زائران انجام شود.

بر اساس گزارش وبدا، در این سفر رییس سازمان اورژانس کشور جلسه‌ای با سفیر عراق درباره کمک‌هایی که بعد از این تفاهم نامه می‌توانند انجام بدهند، داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید