پایگاه بررسی اصالت «رساله دکتری» روحانی آغاز به کار کرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۳۷

درپی شایعات در خصوص پایان نامه رئیس جمهور پایگاه بررسی اصالت پایان‌نام  با مسئولیت و حمایت «دیده‌بان شفافیت و عدالت» ایران تأسیس و آغاز بکار کرد.

پایگاه بررسی اصالت پایان‌نامه آقای روحانی با آدرس Rouhanithesis.com شروع به کار کرده و با مسئولیت و حمایت «دیده‌بان شفافیت و عدالت» ایران تأسیس شده وکه قرار است با بررسی متن کامل پایان‌نامه، به شایعات در مورد اصالت رساله دکتری آقای روحانی پایان دهد.

در انجام این پروژه، ده‌ها تا تن از دانشجویان داخل و خارج کشور از دانشگاه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

پایگاه Rouhanithesis.com که به شیوه جمع‌سپاری‌شده (Crowdsourcing) فعالیت خواهد کرد، متن کامل پایان‌نامه را به‌تدریج برای عموم دانشگاهیان منتشر خواهد کرد و سپس ابتدا به شیوه خودکار و با استفاده از نرم‌افزارهای متصل به پایگاه‌های علمی و آرشیو متون دانشگاهی، و بعد از آن به صورت غیرنرم‌افزاری با بررسی انسانی، به ارزیابی متن مذکور خواهد پرداخت.

گفتنی‌است، ظرف چند سال گذشته رسانه‌های غربی ازجمله تلگراف، و دیلی‌میل به شایعاتی در مورد این پایان.نامه دامن زده و ادعا کرده‌اند این متن کپی از روی منابع دیگر و خلاف اخلاق علمی نوشته شده است. این شایعات که صرفا براساس متن چکیده پایان‌نامه مذکور که در دسترس عموم بوده مطرح شده، تاکنون در مورد کل متن راستی‌آزمایی نشده بود که همین موضوع بررسی کامل مسأله و اعاده حیثیت از رئیس‌جمهور و یا احیانا عذرخواهی وی و بازخواست از دانشگاه صادرکننده تأییدیه، درصورت تایید ادعاها را ضروری کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید