قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۶/۲۲،برنت ۶۰ دلار و ۴۱ سنت شد

    کد خبر :607852

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز ۳ سنت افزایش داشت و به ۶۰ دلار و ۴۱ سنت رسید.

در حالی که علیرغم کاهش نسبی تنش بین آمریکا و چین نگرانی ها درباره رشد اقتصاد جهانی و کند شدن تقاضا همچنان بر بازار سایه افکنده است، قیمت نفت امروز رشد اندکی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز 3 سنت افزایش داشت و به 60 دلار و 41 سنت رسید. با این حال نفت برنت در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی در طی 5 هفته اخیر قرار دارد. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 9 سنت افزایش به 55 دلار و 18 سنت رسید. نفت خام آمریکا در مسیر بت اولین کاهش هفتگی در طی 3 هفته اخیر قرار گرفته است.

نگرانی ها در مورد تاثیر منفی جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی موجب شده تا سرمایه گذاران توجه چندانی به پالس های مثبتی که طرفین در روزهای اخیر برای هم ارسال کرده اند نکنند.

همچنین تعهد قوی اوپک و متحدانش به ادامه کاهش تولید نتوانسته به رشد بیشتر قیمت نفت کمک کند.

گرگ مک کینا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بار دیگر نبرد میان نیروهای درون اوپک و عوامل متاثر از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و افت تقاضا برای نفت در جریان است.»

به گزارش تسنیم ،تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند که اختلافات تجاری آمریکا و چین تشدید خواهد شد و در بهترین حالت در طی سال آینده همینطور باقی خواهد ماند.

حدود 80 درصد از بیش از 60 اقتصاددان شرکت کننده در این نظرسنجی گفته اند روابط تجاری آمریکا و چین تا پایان سال آینده میلادی بدتر خواهد شد و یا در حال فعلی باقی خواهد ماند. این اقتصاددانان به طور متوسط احتمال بروز رکود در اقتصاد آمریکا را در دو سال آینده 45 درصد ارزیابی کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید