لزوم غنی‌سازی مسائل محیط زیستی در محتوای کتب درسی

    کد خبر :607832

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه در متن کتب درسی باید غنی سازی مسائل محیط زیستی صورت گیرد، گفت: بازنگری در برنامه‌های درسی در 11 حوزه یادگیری انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به پرسش مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» مبنی بر اینکه «چرا در کتاب‌های درسی و دانشگاهی خبری از قحطی بزرگ ایران نیست»، اظهار کرد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با شکل‌گیری 11 حوزه تربیت و یادگیری این مسائل و به خصوص مسائل محیط زیست، آب و خاک، نگهداری از سرمایه‌ها و ذخیره های زیست محیطی خیلی بیشتر می تواند رصد و پرداخته شود.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مسائل محیط زیستی، اگر مسائل محیط زیستی و خشکسالی به صورت آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان منتقل شود در این صورت می‌تواند پایدار بماند و عملیاتی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بازنگری در برنامه‌های درسی نیز در همین حوزه‌ها انجام می شود و برای تکمیل و ارتقای آن به این مقولات بیشتر توجه خواهیم کرد؛ اگر چه در چند سال گذشته که همسو سازی برنامه‌های درسی با برنامه‌ درسی ملی صورت گرفته به بحث‌های زیست محیطی توجه شده ولی باید توجه بیشتری نیز به آنها شود.

به گزارش فارس،حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم اضافه کرد: راهکار دیگر توجه به مسائل زیست محیطی این است که معلم در درس‌های مربوطه به این موضوع توجه کند و به دانش‌آموزان، آموزش‌های لازم را بدهد و البته در متن کتب درسی نیز باید غنی‌سازی مسائل محیط زیستی صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید