دانش آموزان همیاران پلیس در تأمین نظم و امنیت

    کد خبر :607124

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: تلاش‌ها و فعالیت‌های دشمنان به صورت جنگ نرم فرهنگی، روز به روز گسترده تر می شود که مقابله با این تهدیدات نیازمند هوشیاری همگان است.

سردار حمید عطائی با بیان اینکه امنیت و آرامش پیش نیاز توسعه و پیشرفت جوامع در تمامی ابعاد است، اظهار کرد: پلیس به عنوان مجری نظم و قانون در جامعه، وظیفه ای سنگین در قبال امنیت عمومی و انضباط اجتماعی دارد ولی مردم هم باید در این مهم با پلیس همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

وی افزود: پلیس باتمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و ارتقاء آرامش شهروندان تلاش می کند و توقع داریم که تمام سازمان ها به نوبه خود در این حوزه نقش آفرین باشند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به نزدیکی ایام بازگشایی مدارس و حضور پرشور دانش آموزان در سطح جامعه تصریح کرد: دانش آموزان سرمایه عظیم کشور هستند که مشارکت و جلب اعتماد آنها در ایجاد و ارتقای امنیت و آرامش بسیار موثر خواهد بود.

وی اعتماد عمومی به پلیس را بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی عنوان و بیان کرد: نیروی انتظامی در تأمین امنیت جامعه باید زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم و دانش آموزان که امیدهای آینده این کشور هستند بایستی با فرهنگ سازی صحیح در نهاد مدرسه و خانواده در جهت عمل به قانون تربیت شوند، که در این صورت امنیت پایدار و محیطی سرشار از آرامش و آسایش شکل خواهد گرفت.

این مقام انتظامی تاکید کرد: باید هر شخص خود را یک پلیس بداند و در جهت تأمین نظم و امنیت مشارکت داشته باشد. اگر همه ما به این نکته دقت کنیم و احترام به قانون در کشور ما به ویژه در دوران تحصیل و در بین دانش آموزان نهادینه شود و معیار و ملاک در کارها قرار گیرد آن موقع می‌توانیم شاهد حل بسیاری از مشکلات موجود در جامعه باشیم.

به گزارش ایسنا، وی خاطر نشان کرد: تلاش‌ها و فعالیت‌های دشمنان به صورت جنگ نرم فرهنگی، روز به روز گسترده تر می شود که می طلبد راه‌های مقابله با این تهدیدات و آسیب ها و مبارزه با جنگ نرم را همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان به خوبی بشناسند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عطائی در پایان ضمن توصیه به خانواده‌ها برای همراهی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم جدی تمام مردم ، دستگاه های فرهنگی و اجتماعی است و دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید