تجهیزات مدرن تک‌تیراندازان داعش در رقه

    کد خبر :60622

در نبردهای بزرگ و سرنوشت ساز که جنگ، خصوصا جنگ‌های شهری تبدیل به محل نزاع تن به تن شده و عرصه میدان نبرد تبدیل به گره ی کور می‌شود این افراد هستند که سرنوشت آن جنگ را تغییر می‌دهند.

در نبرد استالین‌گراد زمانی که نیروهای ارتش شوروی تاب مقاومت در مقابل ارتشیان آلمانی را نیاورده و تقریبا در حال شکست کامل و شهر در حال سقوط بود یگانی از نیروهای تک‌تیراندازان روس با ورود به عرصه نبرد و هدف قرار دادن عناصر برجسته و نیروهای ارتش آلمان، نازی‌ها را در استالین گراد زمین‌گیر کردند.

و یا زمانی که برلین در حال سقوط بود و دو بلوک شرق و غرب با درهم شکستن سنگرهای دفاعی آلمان نازی در حال پیشروی در برلین و بستن پرونده «آدولف هیتلر» و حکومت نازیسم وی بودند باز این یگان مخصوص تک‌تیراندازان ارتش آلمان که بخش اعظمی از آن ها را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دادند در حدود یک هفته مقاومت کرده و مانع از سقوط برلین در این هفت روز شدند، هرچند که تلاش آن‌ها برای شکست دادن ارتش‌های متحد شرق و غرب کافی نبود ولی متوقف کردن نیروهای متفقین و کند کردن روند پیش‌روی آن‌ها نام خود را در تاریخ جاودانه کرده و در سطح خود پیروزی بزرگی را رقم زدند.

در عراق و افغانستان در دهه گذشته میلادی نیز عناصر تروریست سازمان القاعده و طالبان برای مقاومت در مقابل نیروهای اشغالگر از تک تیرانداز‌های ماهری بهره می‌جستند که همین عامل روند پیش‌روی نیروهای آمریکایی را کند می‌کرد.

در عراق و سوریه فعلی نیز عناصر تروریست برای هدف قرار دادن نیروهای دولتی و رزمندگان محور مقاومت تک‌تیراندازهای ماهری از نقاط مختلف جهان از آسیای میانه گرفته تا قفقاز و بخش‌های جنوبی روسیه و از عراق گرفته تا اتباع کشورهای شمال افریقا را به عنوان عناصر تک‌تیرانداز در نقاط حساسی که می‌داند تاب مقاومت ندارد و کاربردی‌ترین سلاح آن‌ها در مقابل نیروهای دولتی و جبهه مقاوت تک‌تیراندازها و یا همان «اسنایپر»ها هستند را به کار می‌گیرد.

گروه تروریستی داعش در جدیدترین ویدیوی منتشره توسط بازوی رسانه‌ای خود، اعماق، یکی از عناصر تروریست خود به نام «زید الآذری» که مشخصا از منطقه قفقاز بوده و شمایل، رنگ پوست، رنگ مو و زبان وی نشان دهنده این است که این تروریست از مناطق جنوبی روسیه است به عنوان یکی از سرکردگان تک تیراندازان گروه تروریستی داعش در رقه معرفی می‌شود.

وی در این ویدئوی ضمن طرح این ادعا که نیروهای بیش از 60 کشور دنیا با محاصره شهر رقه سعی در اشغال این شهر دارند و این در حالی است که نیروهای داعش از نقاط مختلف جهان در این شهر گردهم آمده و با تشکیل یگان‌های انتحاری،‌انغماسی و تک‌تیرانداز در حال مبارزه با نیروهای کرد که تحت حمایت ایالات متحده آمریکا هستند.

زید الآذری در ادامه تصریح می‌کند که داعش نیروها ویگان‌های تک‌تیرانداز جدیدی را آموزش داده و آماده نبرد ساخته است.

این تروریست داعشی در پایان تاکید کرد جنگ رقه، جنگ تک‌تیراندازها خواهد بود و این تک تیراندازها خواهند بود که سرنوشت این جنگ را مشخص خواهند کرد.

داعش مدعی شده است که تک‌تیراندازهای این گروه تروریستی در فاصله یک ماه موفق شده اند 164 نفر از نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا را به قتل برسانند و 90 نفر دیگر را زخمی کنند.

در این ویدیو تجهیزات خاصی که عناصر تک‌تیرانداز داعشی در اختیار دارند، از تفنگ‌های مدرن اتریشی تا دوربین‌های لیزری آلمانی و تفنگ‌های خودکار آمریکایی که ساخت شرکت‌های اسلحه سازی متعلق به اروپاییان و آمریکاییان بوده و بر روی برخی از این سلاح‌ها قید شده است که این سلاح متعلق به ارتش آمریکا می‌باشد کاملا خودنمایی می کند.

نکته جالب دیگر در این ویدئو اشاره سازنده این ویدئو به حدیثی است که بر اساس آن در هر گلوله‌ای که به سمت کفار شلیک می‌شوند سه نفر وارد بهشت می‌شود، کسی که آن تیر را می‌سازد، کسی که در ساخت آن تیر معاونت به عمل می‌آورد و کسی که این تیر را پرتاب می‌کند و اشاره به این حدیث درست در زمانی مطرح می‌شود که در ویدئو سلاح‌های ساخت اروپا و آمریکا در دستان عناصر تروریست در حال خودنمایی است.

نکته دیگری که اشاره به آن خالی از لطف نیست مدل استتار، استفاده از ابزارهای استتار، نوع شناسایی و نوع موضع گیری عناصر تک‌تیرانداز است که نشان از آموزش‌های کاملا حرفه‌ای این عناصر دارد و طرح این بحث که این افراد معلومات فوق را از افراد متخصص و کارشناس در امور نظامی فراگرفته اند دور از ذهن نیست. مدل‌های آموزشی این افراد که در این ویدئو به تصویر کشیده می‌شود کاملا مشابه آموزش در یک کلاس نظامی آکادمیک تمام عیار و با استفاده از معلومات مقیاس بندی شده است که نشان از آموزش‌های کامل و بی‌عیب و نقص این افراد دارد.

و اما نکته پایانی در خصوص عنوان این ویدئو می‌باشد که آن را «امت ولود» به معنی ملتی که در حال تکثیر هستند نامیده‌اند.

همخوانی این عنوان با ویدئوی موجود نشان‌دهنده این امر است که داعش در حال سرمایه‌گذاری گسترده بر روی عناصر تک‌تیرانداز خود بوده وسعی دارد وارد فاز جدیدی از مبارزه برای بقای خود در مقابل نیروهایی که در جبهه‌های مقابل در حال نبرد با‌ آن‌ها هستند شود.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید