مشخصات فنی پژو 508 هیبرید مدل ۲۰۱۹ اعلام شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰
    کد خبر :605793

مدل جدید هیبریدی پژو 508 هیبریدی در استاندارد WLTP، در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۱.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

در نمایشگاه خودرو پاریس سال گذشته، پژو مدل هیبریدی نسل جدید 508 را رونمایی کرد. حالا این خودروساز فرانسوی اطلاعات رسمی مربوط به مصرف سوخت این خودرو را در آزمون‌های WLTP نیز منتشر کرده است که بسیار جالب هستند. در ابتدا، پژو اعلام کرد خودرو پلاگین هیبریدی جدیدش می‌تواند در حالت برقی حداکثر ۴۰ کیلومتر مسافت را طی کند؛ اما حالا آزمون‌های WLTP نشان می‌دهند پژو محصول خود را دست‌کم گرفته و 508 هیبریدی می‌تواند در حالت برقی، ۵۴ کیلومتر را بپیماید. مدل استیشن این خودرو نیز که SW نام دارد، در حالت برقی می‌تواند ۵۲ کیلومتر را طی کند.

این خبری جالب است؛ اما ماجرا در اینجا به‌پایان نمی‌رسد؛ چون پژو 508 هیبریدی جدید در بخش مصرف سوخت نیز نتایج جالبی از خود بر جای گذاشته است. هر دو مدل سدان و استیشن 508 مصرف سوخت ترکیبی ۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارند. ازنظر آلایندگی نیز، مدل سدان در هر کیلومتر ۲۹ گرم و مدل استیشن در هر کیلومتر ۳۰ گرم دی‌اکسید‌کربن تولید می‌کنند.

نکته‌ای که درباره‌ی مهم خودروهای پلاگین هیبریدی این است که عدد مصرف سوخت آن‌ها خیلی واضح نیست؛ چون پیشرانه‌ی بنزینی در این خودروها همیشه روشن نیست و بیشتر با موتور برقی حرکت می‌کنند. برای حل این موضوع آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا (EPA) یکای جدید برای مصرف سوخت خودروهای هیبریدی به‌نام MPGe ساخته است. در این معیار جدید، محاسبه می‌شود که خودرو با هر گالن سوخت یا هر انرژی (در اینجا برق) دیگری معادل یک گالن سوخت چند مایل می‌تواند حرکت کند. EPA درکنار این، معیار MPG یا مایل‌بر‌گالن را نیز دارد. معیار MPG در خودروهای برقی در حالتی محاسبه می‌شود که باتری‌ها کاملا خالی باشند و خودرو فقط به پیشرانه‌ی بنزینی اتکا کند.

هر دو مدل سدان و استیشن پژو 508 هیبریدی از پیشرانه ۱.۶ لیتری چهارسیلندر توربو سری PureTech استفاده می‌کنند. این موتور بنزینی ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت دارد و درکنار آن از یک موتور برقی به قدرت ۱۰۷ اسب‌بخار نیز استفاده شده است که مجموعه‌ی قدرت سیستم هیبریدی را به ۲۲۲ اسب‌بخار می‌رساند. باتری ۱۱.۸ کیلووات‌ساعتی پژو 508 می‌تواند با استفاده از شارژر ۷ کیلوواتی در کمتر از دو ساعت شارژ شود. سیستم پلاگین هیبریدی در این خودرو از جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار به‌نام e-EAT8 نیز استفاده می‌کند که به‌صورت یکپارچه با موتور برقی ۸۰ کیلوواتی ساخته شده است و روی محور جلو نصب می‌شود.

این خودرو هیبریدی چهار حالت رانندگی مختلف دارد: تمام‌برقی، اسپرت (استفاده از حداکثر توان هر دو موتور)، هیبرید و کامفورت (حالتی که سیستم تعلیق نرم می‌شود). فروش پژو 508 هیبریدی سدان و استیشن در بازار فرانسه آغاز شده است و از انتهای سال در سایر کشورهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید