رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد:

نباید اجازه قطع حتی یک درخت در تهران را بدهیم

    کد خبر :605295

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در جریان بررسی پلاک‌های ثبتی مبنی بر باغ بودن یا نبودن با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم حتی یک درخت دیگر در تهران قطع شود، گفت: وجود درختان با بن بالا در ملک نشان دهنده باغ بودن آن است.

زهرا صدر اعظم نوری در یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی پلاک ثبتی‌های قید شده در دستور جلسه امروز مبنی بر باغ بودن یا نبودن، گفت: در شرایطی که 128 هکتار از باغات تهران طی 10 سال نابود شده نباید بگذاریم حتی یک درخت دیگر در تهران قطع شود.

وی در خصوص زمینی به مساحت 890 متر و داشتن 19 اصله درخت در خیابان فرشته گفت: 128 هکتار از باغات تهران طی 10 سال نابود شده لذا در بررسی پرونده باغات باید با دقت بسیاری عمل کنیم تا از قطع شدن حتی یک درخت در این شهر جلوگیری کنید.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: 14 اصله از درختان موجود در این ملک بن بالای 200 سانتیمتر دارند. لذا وجود درختانی با چنین بنی گواه باغ بودن این ملک است. اگر رأی به غیر باغ بودن این ملک بدهیم درختان این باغ با ارزش اکولوژیک بالا نابود خواهند شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با اکثریت آراء به غیر باغ بودن این ملک رأی دادند.

لزوم بررسی صورت جلسه تنظیمی کمیسیون تشخیص باغات برای پرونده‌هایی که شرایط احراز باغ را نداشتند

به گزارش ایسنا، افشین حبیب زاده نیز در یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی پلاک ثبتی‌های آمده در دستور جلسه امروز مبنی بر باغ بودن یا نبودن با اشاره به اینکه در سند یکی از این پلاک ثبتی‌ها عنوان باغ ذکر نشده است، گفت: مراجعات متعددی از سوی شهروندان معترض به نظر شورای شهر درباره تشخیص باغ بودن ملک داشته‌ایم.

وی افزود: برای تشخیص دادن باغ ضوابط مشخصی وجود دارد که باید طبق آن عمل کنیم. باید مشخص شود که به چه دلیل زمانی که هیچ کدام از شرایط احراز باغ وجود ندارد در صورتجلسه کمیسیون تشخیص باغات ملکی را باغ اعلام می‌کنیم.

وی از رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواست مواردی که فاقد شرایط احراز باغ بوده اما در صورتجلسه تنظیمی باغ اعلام شده را بررسی و نتیجه آن را در صحن شورا اعلام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید