دست رد کاخ سفید به سینه کنگره/ فایل‌های مرتبط با مایکل فلین را منتشر نمی‌کنیم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱

کاخ سفید به یک کمیته کنگره آمریکا اعلام کرده است که به درخواست انتشار فایل های مرتبط با مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی عمل نخواهد کرد.

 

کمیته نظارتی مجلس نمایندگان مشغول بررسی مبالغی است که فلین به عنوان دستمزد دریافت کرده بود.

 

نمایندگان سوءظن دارند که او شاید مبلغی که در دسامبر 2015 برای نطقی در یک مهمانی رسمی در مسکو دریافت کرده بود را فاش نکرده باشد. او در آن مراسم در کنار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نشسته بود.

 

فلین در ماه فوریه پس از گمراه کردن معاون رئیس جمهور آمریکا در مورد محتوای مکالمات با سفیر روسیه در آمریکا مجبور به استعفا شد.

 

سازمان تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی آی، و دو کمیته کنگره مشغول بررسی روابط او با روسیه هستند که بخشی از تحقیقات وسیع تر در مورد ادعاهای تلاش مسکو برای کمک به دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر 2016 است.

 

علاوه بر اینها کمیته نظارتی مجلس نمایندگان می خواهد مطمئن شود که آیا ژنرال فلین هر گونه دریافت پول از روسیه و ترکیه یا هر کشور دیگری را به طور کامل فاش کرده یا نه.

 

این کمیته می خواست فرم تقاضای او برای دریافت مجوز “عبور امنیتی” پیش از پیوستن به دولت در ماه ژانویه را ببیند.

 

اما کاخ سفید این درخواست را به وزارت دفاع ارجاع داد.

 

مارک شورت مدیر امور قانونگذاری کاخ سفید در نامه ای به تاریخ 19 آوریل گفت “قادر نخواهد بود به این درخواست عمل کند” زیرا به اقدامات آقای فلین پیش از پیوستن او به کاخ سفید مربوط می شود.

 

جیسون شافتز رئیس جمهوری خواه کمیته نظارتی گفت که فلین پول های دریافتی در جریان سفر روسیه در سال 2015 را در فرم درخواست گرفتن مجوز “عبور امنیتی” ثبت نکرده بود.

 

وی گفت: “من اطلاعاتی نمی بینم که نشان دهد ژنرال فلین از قانون تبعیت کرده باشد.”

 

فلین به خاطر سخنرانی در آن مراسم مهمانی در مسکو از شبکه خبری “راشاتودی” روسیه بیش از 33 هزار دلار دریافت کرده بود.

 

او در فرم های عبور امنیتی کاخ سفید ابتدا مبالغ دریافتی از دولت های خارجی را فاش نکرده بود اما بعدا در ماه مارس با پر کردن فرم پیوستی سه مورد دریافت حق الزحمه از دولت روسیه را فاش کرد.

 

او همچنین بیش از 500 هزار دلار از ترکیه دریافت کرد تا برای دولت آن کشور در واشنگتن لابی کند که پس از ترک آژانس دولتی اطلاعات دفاعی در سال 2014 و پیش از پیوستن به دولت ترامپ بود.

 

فلین گفته است که در صورت دریافت مصونیت قضایی حاضر است در مقابل کمیته هایی که درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق می کنند شهادت دهد.

 

شافتز گفت: “شما به عنوان یک افسر سابق نظامی، نمی توانید از روسیه، ترکیه یا هر کس دیگری پول بگیرید.”

 

او افزود: “این طور به نظر می رسد که او این پول را دریافت کرده بود که غلط است… و نقض قانون تبعاتی دارد.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید