مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی مطرح کرد؛

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد

    کد خبر :603604

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی، به تشریح اقدامات و خدمات این نهاد برای حمایت از افراد محروم و بی بضاعت پرداخت.

حبیب‌الله آسوده، در جمع خبرنگاران، گفت: کمیته امداد خراسان رضوی، تلاش کرده در راستای توسعه و آبادانی استان گام بردارد.

وی، از کمیته امداد به عنوان یک نهاد حاکمیتی در حوزه کاهش فقر نام برد و افزود: هم اکنون۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شامل ۲ میلیون خانوار در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۱۰ درصد از این افراد حدود ۲۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که جمعیتی حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار نفری تشکیل می‌دهند.

آسوده ادامه داد: ۱۵۶ هزار خانواده به صورت مستقیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و سایر افراد نیز از خدمات موردی و چند گانه کمیته امداد بهره می‌برند.

وی به توسعه مراکز نیکوکاری در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در استان فعال شده اند که تفاوت این مراکز با سایر مراکز نیکوکاری در سطح کشور این است که مراکز نیکوکاری خراسان رضوی در راستای توانمندسازی مددجویان حرکت می‌کند.

آسوده تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در استان مورد توجه قرار گرفته راه‌اندازی استارت‌آپ‌هاست و تا کنون ۱۵ دوره از استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی شده و آموزش‌های لازم ارائه شده است.

به گزارش مهر، وی با عنوان این مطلب که مسکن یکی از اولویت‌های مهم در عرصه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد است، گفت: سال گذشته بیش از دو هزار واحد مسکونی آماده شد و امسال نیز برنامه‌هایی برای مسکن مددجویان پیش‌بینی شده است.

آسوده تاکید کرد: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات امدادی و قرض‌الحسنه برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان، پیش‌بینی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید