VivoWatch SP ایسوس با قابلیت ردیابی شاخص‌های سلامت معرفی شد

    کد خبر :603399

گجت هوشمند واچ اس‌ پی علاوه بر قابلیت‌ پایش اکسیژن‌رسانی خون، فشار خون، ضربان قلب، کیفیت خواب و شاخص استرس، عمر باتری ۱۴ روزه و ظاهری زیبا دارد.

شاید به‌نظر برسد که ایسوس دیگر در حوزه‌ی تولید ساعت‌های هوشمند فعالیت نمی‌کند، اما این شرکت هنوز جایگاه خود را در فضای گجت‌های پوشیدنی‌ با ساعت‌های فیتنس حفظ کرده است. پس از گذشت بیش از یک سال از زمان رونمایی گجت هوشمند ویوو واچ BP، ایسوس با ساعت مچی جدیدی با قابلیت ردیابی شاخص‌های سلامت به دنیای دستگاه‌های پوشیدنی بازگشته است و از همه مهم‌تر اینکه این مدل جدید، بسیار بهتر و زیباتر از مدل قبلی به نظر می‌رسد.

اگر به‌دنبال نقد درست درجهت بهبود عملکرد هرچه بیشتر ایسوس در این حوزه باشیم، باید اعتراف کرد که مدل قبلی ویوو واچ را با وجود آن زائده‌ی برجسته‌ی حسگر نوار قلب (ECG) روی بدنه‌، نمی‌توانستیم زیباترین گجت موجود در بازار تصور کنیم. در مدل جدید، این حسگرها در اطراف لبه‌های بدنه ساعت تعبیه شدند که دسترسی را آسان‌تر کرده‌اند. در یک طرف ساعت، دکمه‌‌ی (ECG) وجود دارد و طرف دیگر مجهز به حسگر PPG است که به‌عنوان مانیتور ضربان قلب نوری شناخته می‌شود؛ این همان حسگری است که تقریباً در هر فیتنس پوشیدنی مانند گجت‌های کم‌نظیر می بند تا اپل واچ وجود دارد.

دراختیارگذاشتن هم‌زمان قابلیت آزمایش ضربان قلب نوری و نوار قلب به کاربران این گجت، تصویر بهتری از وضعیت سلامت قلب را فراهم می‌کند.

گرگ لای، مدیر محصولات ویوو واچ گفت:این محصول اکنون گجت هوشمند حوزه‌ی سلامت برای جلوگیری از فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود. هر یک از این آزمایش‌های فردی بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه زمان می‌برد، اگرچه هنگام آزمایش روی نمونه‌ی اولیه کمی بیشتر طول خواهد کشید.

تمام اطلاعاتی که این مدل جدید ساعت در اختیار کاربران قرار می‌دهد، باعث می‌شوند تا زندگی بهتر یا حداقل سالم‌تری را با پلتفرم‌ سلامت ایسوس تجربه کنند. کاربران با استفاده از گجت پوشیدنی مدل SP ایسوس به مدت هفت روز بدون وقفه، توصیه‌های مربوط به شیوه‌ی زندگی سالم را از متخصصان بیمارستان ملی دانشگاه تایوان دریافت می‌کنند. همچنین، کاربران می‌توانند اطلاعات مربوط به زمان انتقال پالس (PTT) خود را دریافت کنند که شاخصی برای درک پاسخ کاربر به استرس است.

گجت هوشمند ویوو واچ اس‌ پی (VivoWatch SP) برای دوندگان طراحی شده است؛ زیرا دارای جی‌پی‌اس، مربیگری سرعت، نظارت بر سرعت، نقشه‌برداری از مسافت و مسیر است. همچنین، دارای یک ارتفاع‌سنج برای کوهنوردان است؛ بنابراین اگر میزان اکسیژن خون کوهنورد در ارتفاعات با افت مواجه شود می‌تواند استراحت را به او توصیه کند.

پایش خواب، مانند قبل، یکی دیگر از تمرکزهای اصلی این دستگاه بوده و در حال حاضر قابلیت بررسی میزان اکسیژن‌رسانی خون کاربر نیز در آن افزوده شده است. در اصل، هنگامی که خواب هستید، این ساعت مچی مراقب است که چه مقدار اکسیژن در رگ‌ها پمپاژ می‌شود و درصورت عدم دریافت کافی آن کاربر را مطلع می‌کند. کمبود اکسیژن هنگام خواب می‌تواند یکی از نشانه‌های آپنه‌ی تنفسی یا خواب باشد که مانع از استراحتی مناسب می‌شود.

ویوو واچ اس‌ پی، از ویژگی‌های معمول ساعت‌های هوشمند بهره نمی‌برد؛ اما به‌گفته‌ی لای، از طریق بلوتوث می‌توان اعلان‌هایی برای تماس و پیام‌ها ارسال کرد. لای اضافه کرد، از آنجا که ساعت مجهز به سیستم‌عامل خود ایسوس است، سیستم پاسخ‌های هوشمند فقط به‌صورت محدود در دسترس خواهد بود.

عمر باتری ویوو واچ اس‌ پی، ۱۴ روز ذکر شده، این بدان معنا است که SP از تراشه‌ی سیستم کم‌مصرف و یک صفحه‌نمایش بازتابنده بهره می‌برد. به‌گفته‌ی ایسوس، صفحه‌نمایش دارای رزولوشن بالایی نیست و عملکرد مناسبی زیر نور شدید ندارد اما به میزان قابل توجهی تا ۹۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. این رده‌بندی طول عمر باتری شامل انجام ۵ یا ۶ آزمایش نوار قلب در طول روز می‌شود، درحالی که می‌توانید جی‌پی‌اس را تمام روز روشن نگه دارید. البته پس از انجام تمام این کارها، لازم است که دوباره دستگاه را شارژ کنید.

مدل جدید ویوو واچ اس‌ پی، با الهام از بند جدید مارک نیوزون (Marc Newson-inspired) خود در قسمت بند بالا و پایین دارای ظاهر زیباتری است. ایسوس در دستگاه جدید خود از بندهای ساعت مچی ۲۲ میلیمتری عمومی با قابلیت بازشوندگی سریع استفاده کرده و این بدان معنا است که کاربر می‌تواند بند گجت خود را طبق سلیقه‌ی خود با هر بندی که در بازار موجود است، تعویض کند.

به‌گفته‌ی ایسوس، درصورت عدم مواجهه با موانع قانونی و مشکلات تولید، ویوو واچ اس‌ پی تا قبل از پایان سال در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. متاسفانه، این شرکت درباره‌ی قیمت این گجت جدید اظهارنظری نکرده است اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن کمتر از ۳۰۰ دلار باشد. با توجه به اینکه تعداد ساعت‌های مجهز به قابلیت نوار قلب، ویژگی‌هایی بیشتر و در عین حال طول عمر باتری کمتری ارائه می‌دهند؛ استقبال کاربران از گجت جدید ایسوس غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید