الگوبرداری ترامپ از تحریم های ضد ایرانی اوباما برای فشار به ونزوئلا

    کد خبر :60272

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت، دولت آمریکا در حال بررسی تحریم های مالی علیه دولت ونزوئلا است که مانع از پرداخت های دلاری بابت خرید نفت این کشور خواهد شد.

به گزارش  بازتاب به نقل از رویترز، یک مقام ارشد کاخ سفید گفت، دولت آمریکا در حال بررسی تحریم های مالی علیه دولت ونزوئلا است که مانع از پرداخت های دلاری بابت خرید نفت این کشور خواهد شد. این تحریم ها مشابه تحریم های هسته ای اعمال شده علیه ایران توسط دولت باراک اوباما خواهد بود که میزان صادرات نفت ایران را به نصف رسانده و مانع از پرداخت پول نفت ایران توسط مشتریان این کشور شده بود.

این اقدام می تواند به شدت صادرات نفت ونزوئلا را محدود سازد و اصلی ترین منبع درآمد دولت سوسیالیست نیکولاس مادرور را قطع نماید.

دو منابع آگاه گفتند، تحریم ممنوعیت هرگونه معاملات دلاری با شرکت دولتی نفت ونزوئلا، از جمله شدیدترین تحریم های نفتی است که مقامات دولت ترامپ در حال بحث روی آن هستند.

واشنگتن قصد دارد به دولت مادورو فشار بیاورد تا طرح های خود برای تشکیل یک کنگره جدید که به گفته منتقدان موجب تقویت قدرت رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا خواهد شد را متوقف سازد.

اقتصاد متکی به نفت ونزوئلا هم اکنون با رکود شدید و کاهش قابل توجه ارزش پول ملی مواجه است و در اعتراضات ضد دولتی سه ماه و نیم گذشته در کاراکاس تاکنون حدود 100 نفر از معترضان و نیروهای دولتی کشته شده اند. اگر آمریکا تحریم های دلاری مورد نظر را علیه ونزوئلا به اجرا بگذارد، پرداخت بدهی های دولت ونزوئلا و واردات اقلام اساسی مردم عادی با دشواری بیشتری مواجه خواهد شد.

کاخ سفید از اعلام نظر در مورد بررسی این تحریم ها خودداری کرده است.

این تحریم ها از جمله موثرترین تحریم های اقتصادی اعمال شده به شمار می رود و دو سال پیش راه را برای دستیابی به توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران هموار ساخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید