جریمه 2.5 میلیاردی به جرم برداشت غیرمجاز مواد معدنی

    کد خبر :602648

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: برداشت‌کننده غیرمجاز مواد معدنی در این استان ۲۵ میلیارد ریال جریمه شد.

بهروز اسودی اظهارداشت: یک پرونده برداشت غیرمجاز مواد معدنی در سمنان سبب صدور رای مبنی بر پرداخت جریمه ۲۵ میلیارد ریالی در حق دولت شد.

وی با اشاره به پرونده دیگری در بخش معدن سمنان، تصریح کرد: در اقدامی دیگر و بر اساس گزارش‌های واصله با همکاری نیروی انتظامی و واحد حقوقی سازمان صمت استان، متخلفان در هنگام برداشت غیرمجاز مواد معدنی از یکی از معادن این استان بازداشت و پرونده تخلف آن‌ها به مراجع قضایی ارسال شد.

وی با تاکید بر جلوگیری از برداشت غیر مجاز و مستقیم از معادن سمنان، بیان کرد: با هرگونه اقدامات این چنینی در معادن این استان برخورد قاطع می‌شود.

به گزارش ایرنا؛رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: طبق ماده ۱۹ قانون معادن، هرکس بدون اخذ پروانه اکتشاف یا بهره برداری و یا اجازه برداشت، اقدام به حفاری‌های اکتشافی، استخراج، برداشت و بهره برداری مواد معدنی نماید متصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب و با او برابر قوانین و مقررات رفتار می‌شود.

در استان سمنان حدود ۶۰۰ معدن فعال وجود دارد که سالانه ۲۳ میلیون تن انواع مواد معدنی از آن ها استخراج می شود و از نظر تولید معادن گچ، نمک، سیلیس، سلستین، زئولیت و سولفات سدیم رتبه اول در کشور را داراست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید