سرمستی نتانیاهو از جانبداری امارات و بحرین از تل آویو

    کد خبر :602615

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به موضع گیری مقامات بحرینی و اماراتی علیه حزب الله لبنان واکنش نشان داده و به شدت از این مواضع تشکر کرد.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از موضع اخیر خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین و همچنین وزیر مشاور در امور خارجه امارات علیه حزب الله لبنان تمجید کرد.

وی مدعی شد: این گونه اظهارات نشان دهنده تغییرات بنیادین در خاورمیانه است.

پیش از این «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر خارجه بحرین در شامگاه یکشبنه و ساعاتی پس از عملیات موشکی حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی، از حزب الله به دلیل اینکه در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها از بیروت محافظت می‌کند، انتقاد کرده و گفته بود که چرا لبنان به مقاومت اجازه این کار را می‌دهد!

همچنین در واکنش به عملیات موشکی موفقیت آمیز حزب الله لبنان، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه نیز طی پیامی توییتری، از وضعیت لبنان و تنش اخیر میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله انتقاد کرده و مدعی شده بود: تا زمانی‌که لبنانی‌ها از تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه و پیامدهای آن رنج می‌برند قلب ما با لبنان و لبنانی‌ها است. منطق حکم می‌کند تصمیم جنگ، صلح و ثبات توسط دولت گرفته شود و در وهله نخست، بیانگر منافع ملی و سلامت شهروندان باشد.

حال نتانیاهو از این گونه موضع‌گیری مقامات بحرینی و اماراتی سرمست شده و در اظهاراتی مبالغه آمیز سخنان وزرای خارجه بحرین و امارات پس از عملیات موشکی حزب الله را به «دوران مسیح» تشبیه کرده و مدعی شده این گونه اظهارات نشان می‌دهد که خاورمیانه با تغییرات بنیادین روبرو شده است.

به ادعای نتانیاهو، جهان عرب متوجه آنچه او «خطر ایران» عنوان کرده، شده است. نتانیاهو همچنین کشورهای بیشتری را به جهت‌گیری علیه ایران دعوت کرده است.

پیش از نتانیاهو، «اسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در ادعایی مشابه، اظهارات مقام‌های بحرین و امارات در محکوم کردن حملات موشکی حزب‌الله لبنان به ارتش صهیونیستی را در چارچوب تماس‌های محرمانه رژیم صهیونیستی با این دو کشور عنوان کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید