دستگیری عاملان آتش‌زدن پسر جوان در پارک

  • حوادث
  • سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۳۸
    کد خبر :602538

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان جنایت «پارک کودک» که دوست خود را آتش زده بودند، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، درباره جرئیات وقوع این جنایت اظهار کرد: روز دهم تیر ماه سال جاری شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفتند و اعلام کردند که وقوع یک حریق عمدی، منجر به جراحت شدید جوان ۳۰ساله‌ای شده است که در پی اعلام این موضوع بلافاصله ماموران کلانتری ۱۷۹ به محل اعلام شده در «پارک کودک» اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ماموران به سرعت به محل اعزام شدند و در مشاهدات اولیه اظهارات شهروندانی که با پلیس تماس گرفته بودند را تایید کردند، گفت: نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی نیز در محل حضور داشتند و این جوان را به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل کردند. ماموران نیز به بیمارستان رفتند و در محل بیمارستان تحقیقات اولیه را با طرح پرسش‌هایی از یکی از دوستان این جوان به نام «محسن» که یکی از شاهدان عینی این اتفاق بود، آغاز کردند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در ادامه درباره اظهارات محسن گفت: وی به ماموران پلیس گفت که ساعت ۱۲ ظهر که با دوستش «شاهد»، که بر اثر این حریق مجروح شده بود، در پارک نشسته بوده که دو نفر از دوستان مشترک‌شان با نام‌های «سعید» و «شادمهر» که ۳۳سال دارند، به سمتشان می‌روند. سعید با شاهد گفت‌وگو می‌کند اما پس از گذشت پنج دقیقه شروع به مشاجره می‌کنند. محسن در ادامه نیز اظهار کرد که سعید به شاهد می‌گفته که پولش را پس بدهد و شاهد نیز درخواست می‌کرده که کمی به او فرصت بدهد. پس از آن که مشاجره بین آن‌ها شدیدتر می‌شود، شادمهر یک شیشه نوشابه حاوی بنزین را روی شاهد می‌ریزد و او را آتش می‌زند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه مأموران کلانتری پس از شنیدن اظهارات شاهد عینی ماجرا، اطلاعات بدست آمده را در اختیار بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران قرار دادند، گفت: دستگیری دو نفر عامل حریق در دستور کار مأمورین قرار گرفت و سرانجام روز ۱۱ تیرماه هر دو متهم در محدوده خلیج شناسایی و دستگیر شدند. با انتقال سعید و شادمهر به کلانتری، در تحقیقات صورت گرفته، هر دو ضمن انکار آتش زدن عمدی دوستشان مدعی بودند که مجروح در حال مصرف مواد مخدر بوده و این اتفاق یک حادثه بوده است.

به گزارش ایسنا ،معاون جنایی پلیس پایتخت در ادامه گفت: در همین حین مجروح به علت سوختگی شدید ۵۰ درصدی، روز ۱۶ تیرماه فوت کرده و پرونده با موضوع «حریق عمدی منجر به فوت» برای رسیدگی تخصصی، با دستور بازپرس پرونده به همراه متهمان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در تحقیقات پلیسی صورت گرفته از متهمان، این افراد همچنان هرگونه حریق عمدی را انکار می‌کردند، اما با انجام اقدامات پلیسی و با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و ارائه مدارک و مستندات، متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشتند، روز ۱۱ شهریور به جرم خود اعتراف کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده از متهمان، سعید اظهار کرد که حدود یک هفته قبل از این اتفاق، یک دستگاه گوشی موبایل هوشمند با ارزش تقریبی دو میلیون تومان را به مقتول فروخته بوده، اما او هزینه‌اش را پرداخت نمی‌کرده است. سعید هم برای اینکه او را تهدید کند یک بطری نوشابه را پر از بنزین کرده و روی مقتول می‌ریزد و او را به آتش می‌کشد. وی در دیگر اظهارات خود نیز مدعی بود که فکر نمی‌کرده شاهد فوت کند.

به گفته معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به انگیزه اختلاف شخصی و مالی با مقتول و ایجاد حریق عمدی منجر به فوت، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید