احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلستان باعث سقوط پوند شد

    کد خبر :602428

احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام توسط نخست وزیر انگلیس- که تلاش دارد تا مانع دخالت پارلمان در اجرای برگزیت بدون توافق تجاری شود- موجب سقوط پوند شد.

به گزارش بازتاب به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از انتشار اخباری از اینکه نخست‌وزیر انگلستان، بوریس جانسون، از نمایندگان طرفدار خود خواهد خواست در صورت موفقیت مخالفان، برای تصویب قانون جلوگیری از برگزیت بدون قرارداد تجاری، انتخابات زودهنگام برگزار کنند، پوند انگلیس در برابر دلار سقوط کرد.

انگلستان قرار است در ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود.

پس از این که گزارش رسمی روز دوشنبه دولت نشان داد تولید این کشور با سریع‌ترین شتاب خود در ۷ سال اخیر در حال کاهش است، نرخ پوند در حال افول بود.

نرخ پوند در برابر دلار تا ۰.۵۸ درصد سقوط کرد و به ۱.۱۹۹۳ دلار رسید، که پایین‌ترین سطح آن از ژانویه ۲۰۱۷ تا کنون است. روز دوشنبه هم پوند ۰.۸۵ درصد در برابر دلار افت کرده بود.

نخست‌وزیر جانسون به طور غیرمستقیم به قانون‌گذاران هشدار داد که اگر دست او را در فرایند برگزیت ببندند، به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام در ۱۴ اکتبر خواهد افتاد.

روز سه‌شنبه نمایندگان در مورد گام اول خود برای جلوگیری از «برنامه برگزیت بدون توافق تجاری بوریس جانسون»، رأی‌گیری خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید