ضبط سکانس راه‌اندازی مجدد سیرک خلیل عقاب

    کد خبر :601787

تهیه کننده مستند «آشیانه عقاب» اعلام کرد که خانواده باباخلیل قصد دارند سیرک او را مجدد راه اندازی کنند و این صحنه در فیلم خواهد بود

مهدی شامحمدی که در حال حاضر تهیه کننده مستند «آشیانه عقاب» که پرتره‌ای از زندگی پهلوان خلیل عقاب پدر سیرک ایران به کارگردانی مریم اسلوبی است درباره آخرین وضعیت تولید این مستند در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا عنوان کرد: قسمت زیادی از فیلمبرداری مستند «آشیانه عقاب» یکسال و نیم پیش انجام شده و تنها فیلمبرداری سکانس پایانی باقی مانده که ما منتظر هستیم تا پسر و خانواده سوژه فیلم که بابا خلیل است از خارج کشور به ایران بیایند.

وی افزود: خانواده بابا خلیل قصد دارند سیرکی را که او در آن کار می کرده دوباره راه اندازی کنند برای همین سکانس پایانی را حدود چهل روز دیگر زمانی که آنها به ایران می آیند فیلمبرداری می کنیم ولی در حال حاضر مشغول تدوین قسمت های ضبط شده این مستند هستیم.

شامحمدی درباره چگونگی همکاری خود با این پروژه توضیح داد: تهیه کنندگی مستندهای زیادی به من پیشنهاد می شود و زمانی آنها را قبول می کنم که موضوع کار را دوست داشته باشم. دلیل علاقه مندی من به موضوع این مستند و اینکه تهیه کنندگی آن را قبول کردم به دلیل آن بود که در سال ۹۱ برادرخانم من بلیت سیرک خلیل عقاب را برای همه اعضای خانواده خریده بود و ما همگی به دیدن این سیرک رفتیم. من فکر نمی کردم خیلی از این سیرک خوشم بیاید، اما یک نکته عجیب در طول این سیرک نظر من را به خودش جلب کرد و خیلی برایم جذاب بود که فیلم مستندی روی پرده برای همه حاضران پخش شد که این مستند درباره زندگی خلیل عقاب بود.

او در پایان عنوان کرد: من از این اتفاق خیلی خوشم آمد و این موضوع که زندگینامه یک شخص را در دل یک کار سرگرمی روایت کردند بسیار عالی بود. آنجا در ذهنم این ماجرا باقی ماند و فکر کردم که این سوژه می تواند تبدیل به یک مستند جالب شود تا اینکه شنیدم مریم اسلوبی قرار است مستندی درباره زندگی خلیل عقاب بسازد. چند مدت بعد تهیه کنندگی این کار به من پیشنهاد شد و من سریع این پیشنهاد را قبول کردم.

در خلاصه موضوع مستند «آشیانه عقاب» آمده است: «پهلوان خلیل عقاب که تاریخ سیرک ایران با او آغاز می‌شود، در کانکسی در ویرانه‌های سیرکش روزگار می‌گذراند. او با مرور خاطراتش، از مرگ در این وضعیت هراس دارد و تصمیم گرفته سیرک را از نو برپا کند…»

عوامل تولید این مستند عبارتند از کارگردان: مریم اسلوبی، تهیه‌کننده: مهدی شامحمدی، مشاوران پروژه: عطا مهراد، سیاوش جمالی، محمد حدادی، مرتضی پایه‌شناس، فیلمبردار: مسعود شکرنیا، صدابردار: مهدی کریمی، تدوین: مرتضی پایه‌شناس، موسیقی: افشین عزیزی، صداگذاری: حسین ابراهیمی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید