تولید تجهیزات هوشمند آسانسور

    کد خبر :601455

محققان در یک شرکت دانش بنیان تابلوهای فرمان الکترونیک هوشمند آسانسور که شامل اینورتر و کنترلر هوشمند می شود را با مزیت کاهش ۳۰ تا۵۰درصدی انرژی تولید کردند.

داوود فرجی، قائم مقام مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولید کننده تابلوهای فرمان آسانسور که شامل اینورتر و کنترلر هوشمند می شود به مهر گفت:طراحی نرم افزار و سخت افزار تابلوهای فرمان به صورت کامل در این مجموعه دانش بنیان طراحی و تولید می شود.

وی با بیان اینکه این شرکت در شهرک صنعتی پرند مشغول فعالیت است،بیان کرد: هسته اصلی یک اسانسور، کنترلر هوشمند است؛ این کنترلر اطلاعات مربوط به وضعیت سنسورها و موتور آسانسور را دریافت و پردازش می کند که ما توانسته ایم این بخش را در شرکت به تولید برسانیم.

فرجی با بیان اینکه آنچه که معمولا از یک اسانسور دیده می شود کابین و دستی های احضار است، بیان کرد: موتورخانه یک اسانسور یا تابلوهای فرمان یک اسانسور معمولا قابل دیدن نیست ولی مغز اصلی و مرکز پردازش اصلی سیستم اسانسور همین تابلوی فرمان الکترونیک به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه تابلوهای فرمان الکترونیک یک اسانسور علاوه بر کنترلر، شامل اینورتر نیز می شود افزود: معمولا استاندارد های کیفیت و ایمنی در کنترلر هوشمند است که آن هم در این شرکت در قالب تابلوهای فرمان به تولید می رسد.

به گفته وی، در حال حاضر نمونه خارجی این سیستم ها در بازار وجود دارد ولی ما با لیسانس سه شرکت خارجی این محصولات را تولید می کنیم.

وی با اشاره به ایرادات نمونه های خارجی گفت: هزینه خرید و نگهداری نمونه های خارجی بالا بوده و با وجود تحریم ها تهیه کردن برخی قطعات یدکی با مشکل مواجه می شود.

فرجی با بیان اینکه نمونه های خارجی چندین برابر این نمونه های داخلی قیمت دارند؛ اظهار داشت:در طول سال چند هزار تابلو تولید می کنیم که تولید آن در کشور از صرفه جویی ارزی زیادی برخوردار است.

قایم مقام مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: این تابلوهای فرمان بر اساس نیاز مشتری ساخته می شوند و بعضا ممکن است یک دهم قیمت نمونه خارجی قیمت داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت ما تقریبا در سال می تواند تا بیست هزار دستگاه تولید کند که این نیاز بازار هم هست گفت: اینورتر هایی که تولید می کنیم باعث کاهش مصرف انرژی ٣٠تا٥٠درصدی می شود در حالیکه سیستم های اینورتر خارجی چنین ویژگی را ندارند. همچنین این سیستم باعث کاهش استهلاک اجزای اسانسور نیز می شود.

فرجی با اشاره به دیگر مزیت محصولات تولیدی در این شرکت گفت: تجهیزاتی که تولید می شود کنترل موتور را کاملا به عهده می گیرند و حرکت نرمی در اسانسور در مقایسه با سیستم های سنتی دارند.

وی عنوان کرد: در این شرکت دانش بنیان‌توانستیم تقاضای بازار را شناسایی کنیم بعد محصول نهایی را به تولید برسانیم.

فرجی تاکید کرد: کنترلرهای این شرکت این قابلیت را دارند که طیف وسیعی از تقاضاها را جواب بدهند و مشتری هم در زمان کوتاه و با هزینه مناسب به خواسته خود می رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید