اکثر رای‌دهندگان جمهوری‌خواه می‌خواهند پنس نامزد معاونت ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ باقی بماند

    کد خبر :600925

نظرسنجی تازه منتشر شده نشان داد اکثریت قاطع رای‌دهندگان جمهوری‌خواه می‌خواهند مایک پنس، معاون کنونی رئیس جمهوری آمریکا به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۲۰ باقی بماند.

نظرسنجی انجام شده توسط پایگاه هیل-هریس‌ایکس نشان داد که ۶۹ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ثبت نام شده می‌خواهند در انتخابات سال آینده میلادی مایک پنس همچنان معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باشد.

دیگر گزینه‌های پست نامزد معاونت ریاست جمهوری نتوانستند در این نظرسنجی یک حمایت دو رقمی بدست آورند. نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و سناتور لیندسی گراهام همگی ۹ درصد از حمایت شرکت کنندگان در این نظرسنجی را بدست آوردند.

چهار درصد دیگر از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه بدون شاره به نام خاصی تنها اعلام کردند که فرد دیگری را برای نامزدی معاونت ریاست جمهوری ترجیح می‌دهند.

اگر بخواهیم از نظر جنسیتی تقسیم بندی کنیم، ۷۳ درصد از شرکت کنندگان مرد، پنس را به عنوان اصلی‌ترین انتخاب خود نام بردند در حالی که ۶۳ درصد از شرکت کنندگان زن پنس را به عنوان اصلی‌ترین گزینه خود اعلام کردند.

نیکی هیلی اخیرا با توییتی که در آن حمایت خود از پنس را اعلام کرده و گفته بود که “شایعات نادرست دیگر بس است” خبرساز شد.

به گزارش ایسنا ،این توییت تعجب همگان را برانگیخت چرا که صحبت‌های علنی زیادی درباره انتخاب هیلی به جای پنس به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۲۰ وجود نداشته است.

ترامپ در ژوئن سال جاری میلادی با گردهمایی در اورلاندو رسما کمپین انتخاباتی خود برای انتخابات ۲۰۲۰ را آغاز کرد.

نظرسنجی پایگاه هیل-هریس‌ایکس بین ۲۳ تا ۲۴ اوت سال جاری میلادی و به صورت آنلاین برگزار شد که در آن ۴۰۴ رای‌دهنده جمهوری‌خواه شرکت داشتند. درصد خطای این نظرسنجی مثبت و منفی چهار درصد اعلام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید