بوریس جانسون احتمال درخواست برای برگزاری انتخابات سراسری جدید را رد نکرد

    کد خبر :600911

نخست وزیر انگلیس وعده صرف میلیاردها پوند را برای حوزه‌های آموزش، رفاه اجتماعی و حمل و نقل در این کشور داده و در عین حال به قانونگذاران حزب خود هشدار داده در صورت عدم حمایت از برنامه او برای بریگزیت عضویتشان در حزب محافظه‌کار را از دست خواهند داد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای با نشریه ساندی تایمز احتمال فراخوان دادنش برای برگزاری یک انتخابات سراسری مجدد در این کشور را رد نکرد.

جانسون تاکید کرد، طرح‌های پیشنهادی که او قرار است در ظرف روزهای آینده از آنها رونمایی کند معادل “بزرگترین و سخاوتمندانه‌ترین بررسی بودجه‌ای” از زمانی که حزب کارگر در اواخر دهه ۱۹۹۰ تحت رهبری تونی بلر در انگلیس قدرت را در دست گرفت، محسوب می‌شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید عزم‌مان را جزم کنیم، با تمام نیرو وارد عمل شویم و با نهایت سرعت حرکت کنیم.

نخست وزیر انگلیس افزود: ما حجم عظیمی از بودجه را قرار است صرف رفاه اجتماعی، مدارس، آموزش و حمل و نقل کنیم.

جانسون که از اواخر ماه ژوئیه به نخست وزیری رسید اخیرا در اقدامی پرمناقشه و با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل ۳۱ اکتبر بریگزیت، اقدام به تعلیق فعالیت پارلمان انگلیس برای مدت یک ماه کرد. قرار است گروهی از قانونگذاران شورشی در این پارلمان در چند روز آینده برای تصویب قانونی که جانسون را وادار به درخواست به عقب انداختن ضرب الاجل بریگزیت می‌کند، تلاش کنند.

نشریه تایمز نوشت، جانسون و دستیاران ارشدش قرار است امروز (یکشنبه) درباره امکان سلب عضویت آن دسته از اعضای حزب محافظه کار انگلیس که قصد حمایت از تلاش جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر برای بلوکه کردن بریگزیت بدون توافق را دارند، بحث و بررسی کنند.

جانسون در اظهاراتش با اشاره به کوربین گفت: آیا شما قرار است طرف کسانی را بگیرید که می‌خواهند حکم دموکراتیک مردم را از بین برده و این کشور را غرق در آشوب کنند؟ یا اینکه شما قرار است طرف آن بخش از ما باشید که می‌خواهند به حرکت ادامه دهند، حکم مردم را عملی سازند و با دقت مطلق و همچون دقت لیزر روی دستور کار داخلی متمرکز شوند؟ این یک انتخاب است.

نخست وزیر انگلیس در ادامه استفاده از اقداماتی نظیر استفاده از صدها عضو مجلس اعیان برای شکست دادن لایحه قانونگذاران شورشی علیه خود، تقاضا از ملکه برای خودداری از موافقت سلطنتی با آن در صورت تصویبش و همچنین فراخوان برای برگزاری یک انتخابات سراسری جدید را رد نکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید