بخشی از کانون‌های گرد و غبار تالاب هامون سیراب شدند

    کد خبر :600373

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از رها سازی بخشی از حق آبه زیست محیطی تالاب هامون از محل ذخیره آب چاه نیمه یک شهرستان زهک خبر داد.

وحید پورمردان مدیر‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تثبیت خاک بخشی از کانون‌های گرد و غبار تالاب هامون و احیای پوشش گیاهی این نواحی و همچنین ایجاد موج در چاه نیمه یک (موضوع تغییر طعم آب) بخشی از حق آبه زیست محیطی تالاب هامون رها سازی شد.

پورمردان افزود: هرچند که به نظر می‌رسد میزان حق‌آبه در نظر گرفته شده برای تالاب هامون نسبت به کانون‌های گرد و غبار که طی چندین سال خشکسالی و فشار بر تالاب ایجاد شده بسیار کم است اما امسال هدف اول ما از رها سازی حق‌آبه، رساندن آب به کانون‌های گرد و غبار و احیای پوشش گیاهی این مناطق است و امیداوریم که با احیای پوشش گیاهی کانون های گرد و غبار از غلظت طوفانها در منطقه سیستان کاسته شود و مردم این خطه از استان، از نعمت هوای پاک بهره مند شوند.

به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طی برنامه‌ریزهای انجام شده و هماهنگی با امور آب منطقه سیستان مابقی این حق‌آبه صرفاً با هدف کنترل کانون‌های گرد و غبار رهاسازی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید