حضور ۳ ایرانی در جمع ۵ بازیکن برتر رنکینگ جهانی تنیس روی میز

  • ورزشی
  • جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۳۶
    کد خبر :600150

در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی ( ITTF ) که در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر شد، ۳ بازیکن برتر رده‌های نوجوانان ، جوانان و زیر ۲۱ سال ایران به رنکینگ زیر ۶ جهان صعود کردند.

به گزارش مهر، رنکینگ جهانی تنیس روی میز در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ توسط فدراسیون جهانی ( ITTF ) منتشر شد که ۳ بازیکن برتر رده های نوجوانان ، جوانان و زیر ۲۱ سال به رنکینگ زیر ۶ جهان صعود کردند.

بعد از درخشش امین احمدیان و نوید شمس در «گلدن سری» هنگ کنگ و مدال نقره امیرحسین هدایی در مسابقات زیر ۲۱ سال تور جهانی نیجریه، رنکینگ جهانی این ۳ بازیکن به بالاترین سطح خود در تاریخ تنیس روی میز ایران رسید.

در رنکینگ زیر ۲۱ سال جهان امیرحسین هدایی با ۱۹ پله صعود از رتبه ۲۴ به رده ۵ جهان صعود کرد.

در رده سنی جوانان نیز امین احمدیان که در رقابت های گلدن سری تایلند موفق شد در بخش انفرادی و دونفره به عنوان قهرمانی دست یابد با صعود خیرکننده ۱۱ پله ای به رتبه ۳ جوانان جهان دست یافت.

اما در بخش نوجوانان نیز نوید شمس که در مسابقات تایلند موفق به کسب مدال طلا شد با صعود یک پله ای در رتبه ۵ نوجوانان جهان قرار گرفت تا مثلث موفقیت تاریخی ورزشکاران کشورمان تکمیل شود.

بهترین رنکینگ بازیکنان ایران در جهان مربوط به رتبه ۴ نوشاد عالمیان در رده سنی زیر ۲۱ سال در سال ۲۰۱۲ تعلق داشت.

اما در رده بزرگسالان نوشاد و نیما عالمیان به دلیل کسر امتیازات بازیهای آسیایی جاکارتا در این ماه در رنکینگ جهانی سقوط کردند. نوشاد عالمیان با ۱۵ پله سقوط در مکان ۹۳ قرار گرفت و نیما عالمیان نیز با ۱۹ پله سقوط مکان ۹۸ را به خود اختصاص داد. در رده بزرگسالان امیرحسین هدایی با صعودی ۲۷ پله ای ضمن قرار گرفتن در رده ۲۲۸ بزرگسالان جهان به رتبه سوم ورزشکاران کشورمان در رنکینگ جهانی صعود کرد.

در بخش بانوان ندا شهسواری نیز که بهمراه نوشاد و نیما عالمیان در بازیهای آسیایی حضور داشت با کسر امتیاز ۶۶۵ امتیازی این بازیها ۵۷ پله سقوط کرد و در مکان ۲۴۱ قرار گرفت. مهشید اشتری نیز وضعیتی همچون ندا داشت و با کسر ۵۹۵ امتیاز بازیهای آسیایی، با ۱۰۴ پله سقوط در مکان ۳۳۲ جهان ایستاد اما مریم صامت نفر سوم ایران در رنکینگ جهانی که در مسابقات تورجهانی چک ۱۸۰ امتیاز بدست آورد با ۶۹ پله صعود در جایگاه ۳۷۲ قرار گرفت .

در رده سنی جوانان نیز شیما صفایی ، پریناز حاجیلو ، ملیکا کرمی و مریم فرعی به ترتیب در رده های ۳۴۰ ، ۳۷۶ ، ۴۵۲ و ۵۱۸ قرار گرفتند . در رده سنی نوجوانان دختر صبا سراجی در مکان ۵۲۱ جای گرفت .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید