با حضور وزیر فرهنگ؛

فرهنگسرای قیصری پس از ۱۳ سال افتتاح شد

    کد خبر :599672

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پس از افتتاح دو پروژه فرهنگی در اهواز و شهر الهایی وارد بندرماهشهر شد.

سیدعباس صالحی پس از حضور در مزار شهدای بندرماهشهر و تجدیدمیثاق با شهدا فرهنگسرای ابراهیم قیصری را افتتاح کرد و در شورای اداری شهرستان بندرماهشهر که در این محل برگزار شد، شرکت کرد.

سید احمد محفوظیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر در این باره گفت: پروژه فرهنگسرای قیصری در سال ۸۵ و در فضایی با وسعت ۳۷۵۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال با هدف توسعه امکان فرهنگی هنری و ایجاد یک فرهنگسرای بزرگ در بندرماهشهر کلنگ‌زنی شد؛ این فرهنگسرا دارای یک پلاتو، چند کلاس، و یک سالن ۳۵۰ نفره بوده که برای برنامه های مختلف قابل استفاده بوده است.

وی افزود: کلاس‌های این فرهنگسرا برای برگزاری کلاس های آموزشی و تمرین انجمن‌های نمایشی، تجسمی، فیلم و عکس مناسب بوده و با توجه به اینکه این فرهنگسرا در مکانی در حال توسعه ایجاد شده پیش‌بینی می شود از آن استقبال خوبی به عمل آید.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر با اشاره به تاخیر ۱۳ ساله در تکمیل و ساخت فرهنگسرای دکتر قیصری بیان کرد: اصلی‌ترین دلیل تاخیر در تکمیل و توقف ساخت فرهنگسرای قیصری تاخیر در ترزیق و نبود اعتبارات بوده است.

وی گفت: فرهنگسرای قیصری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و از محل اعتبارات کمیته برنامه و بودجه کشور ایجاد شده که با پیگیری‌های مدیرکل، نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس و فرماندار بندرماهشهر فرهنگسرای قیصری در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا، وی در پایان با اشاره به فضای بزرگ فرهنگسرای قیصری افزود: فرهنگسرای قیصری برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در اختیار شهروندان و هنرمندان خوب بندرماهشهر برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ و هنر قرار می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید