پورتوریکو و آمریکا در انتظار طوفان “دوریان”

  • حوادث
  • چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۴۰
    کد خبر :599134

در پی نزدیک شدن یک طوفان گرمسیری از دریای کارائیب به پورتوریکو، مقامات این سرزمین اعلام وضعیت اضطراری کرده‌اند.

مرکز ملی طوفان آمریکا (NHC) هشدارهایی مبنی بر وقوع طوفان‌های گرمسیری را برای پورتوریکو و جمهوری دومینیکن صادر کرده است.

کارشناسان هواشناسی انتظار دارند که طوفان استوایی “دوریان” در ۲۴ ساعت آینده تشدید شود.

صدور اعلام وضعیت اضطراری به آژانس‌های فدرال ایالات متحده آمریکا اجازه می‌دهد تا کمک‌ و هماهنگی لازم برای رفع سوانح را انجام دهند.

تا عصر امروز (سه‌شنبه) طوفان دوریان تا ۴۴۰ کیلومتری جنوب شرقی پورتوریکو را درنوردیده و حداکثر وزش باد شدید ناشی از این طوفان ۸۵ کیلومتر در ساعت بوده است.

نگرانی‌ها از قطع برق و خسارات ناشی از وزش بادهای شدید در پورتوریکو، سرزمینی که هنوز در حال بازسازی ویرانی‌هایی است که از طوفان ماریا در سال ۲۰۱۷ میلادی بر جای مانده، بسیار زیاد است.

طبق اعلام کارشناسان هواشناسی، بارندگی‌ها در پورتوریکو و جمهوری دومینیکن حداکثر تا ۱۵ سانتی‌متر خواهد بود که می‌تواند در خط ساحلی این منطقه شرایط خطرناک و مرگباری را به همراه داشته باشد.

فرماندار پورتوریکو با اشاره به این که دستور برپایی حدود ۳۶۰ پناهگاه را در سراسر این جزیره صادر کرده، از بیش از سه میلیون شهروند خود خواسته است تا در برابر “دوریان” آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

پیش بینی می‌شود طوفاندوریان” چهارشنبه شب از جنوب غربی پورتوریکو و شرق جزیره “هیسپانیولا” عبور کند و با توجه به تشدید آن به طور مداوم و آهسته، در این زمان از قدرت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. هم‌چنین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که روز پنج‌شنبه این طوفان جمهوری دومینیکن را درنوردیده و روز جمعه به جنوب شرقی باهاما برسد. طبق آخرین پیش‌بینی‌های مرکز ملی طوفان آمریکا در اواخر جمعه شب یا اوایل صبح شنبه “دوریان” ایالت فلوریدای ایالات متحده را در خواهد نوردید.

به گزارش ایسنا، پورتوریکو با توجه به تجربه طوفان ماریا که در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی این جزیره را ویران کرده، حدود ۲۹۷۵ نفر را کشته، باعث بروز بحران بشردوستانه شده و پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده را با ۹۰ میلیارد دلار خسارت روبه‌رو کرد، هنوز نسبت به وقوع طوفان‌های دیگر آسیب‌پذیر بوده و از همین رو نگرانی‌های زیادی درمورد پیامدهای طوفان “دوریان” وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید