سهم ۳۰ درصدی کمیته امداد در اشتغال کشور

    کد خبر :598879

مشاور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی از سهم ۳۰ درصدی کمیته امداد امام خمینی از مجموع اشتغال کشور خبر داد.

محسن لطفی‌پور با بیان این که مجموع شغل‌های ایجاد شده در سال ۹۷، ۴۶۰ هزار نفر بوده است که از این تعداد ۱۴۶ هزار مورد مربوط به شغل‌های ایجاد شده از سوی کمیته امداد امام خمینی هستند.

وی با اشاره به این که سهم کمیته امداد امام خمینی از تسهیلات اشتغال‌زایی کشور تنها ۰.۳ درصد است، اظهارکرد: مجموع تسهیلات شبکه بانکی کشور در سال گذشته ۶۵۲ هزار میلیارد تومان بوده این در حالیست که تسهیلات اختصاص یافته به اشتغال کمیته امداد امام خمینی تنها ۲.۵ میلیارد تومان بوده است.

مشاور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی افزود: این بدان معنا است که تنها با ۰.۳ درصد یعنی کمتر از نیم درصد از تسهیلات به شبکه بانکی کشور حدود ۳۰ درصد اشتغال کشور در سال گذشته توسط سیستم اشتغال خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ایجاد شده است.

لطفی‌پور در خصوص نحوه هدایت شغلی برای طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی توضیح داد: در مرحله نخست استعدادسنجی و مشاوره شغلی برای مددجویان صورت می‌گیرد که در این بخش به شناسایی دقیق استعداد، امکانات، توانمندی‌ها وعلاقه‌مندی‌های شغلی مددجو و اعضای خانواده کمیته امداد امام خمینی و هدایت آن‌ها به سوی مشاغلی با حداکثر ضریب موفقیت پرداخته می‌شود.

وی افزود: در این بخش از ابتدای فعالیت‌ها تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون نفر و در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر استعداد سنجی شده و مشاوره شغلی دریافت کرده‌اند.

به گفته مشاور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی مرحله دوم مربوط به مزیت‌سنجی ناحیه‌ای است که در این بخش به شناسایی مزیت‌های تولیدی و فرصت‌های شغلی در نواحی مختلف شهری و روستایی متناسب با مخاطب و زیست بوم اقتصادی امداد، اجرای طرح‌های اشتغال پردرآمد و پایدار و کمک به شکوفایی ظرفیت‌های تولیدی مناطق مختلف کشور پرداخته می‌شود. این بخش برای اولین بار در کشور در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای مزیت سنجی تولیدی و شغلی ۴۲۷ شهرستان توسط امداد صورت گرفته است.

به گفته لطفی‌پور توسعه آموزش‌های کسب وکار از دیگر اقدامات کمیته امداد برای طرح‌های اشتغال‌زایی است که از ابتدای فعالیت تاکنون برای بیش از ۳.۴ میلیون نفر انجام شده است و در سال گذشته بیش از ۱۶۵ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

مشاور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه در مرحله بعدی از کارفرمایان و صاحبان سرمایه و اصناف مختلف برای استخدام اعضای خانواده کمیته امداد دعوت می‌شود، گفت: به این کارفرمایان تسهیلات قرض الحسنه به ازای هر نفر ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و و پرداخت سهم کارفرما از حق بیمه فرد استخدام شده به مدت دو سال از دیگر مزایای این طرح است.

به گفته وی در سال ۹۷، ۱۲ هزار نفر از این طرح بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به این که پس از مشاوره شغلی مددجویان مستعد اجرای طرح اقتصادی که آموزش‌های لازم را دریافت کردند و نیازمند سرمایه هستند جهت دریافت وام به شبکه بانکی معرفی می‌شوند، تصریح کرد: منابع اصلی ما در طرح‌های اشتغال کمیته امداد شامل تسهیلات تکلیفی بانک‌ها ، تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و تسهیلات صندوق توسعه ملی هستند که در سال گذشته نیز ۲.۴ هزار میلیارد تومان مجموع مبالغ پرداخت شده از سوی کمیته امداد امام خمینی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید