اعلام فراخوان برای اخذ معاینه فنی تاکسی‌های اینترنتی‌ در آینده‌ای نزدیک

    کد خبر :598321

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از انجام هماهنگی‌های لازم با مدیران تاکسی‌های اینترنتی‌ جهت اعلام فراخوان برای اخذ معاینه فنی این تاکسی‌ها خبر داد.

سیدنواب حسینی منش در مورد آخرین اقدامات برای اخذ معاینه فنی تاکسی‌های اینترنتی اظهارکرد: هماهنگی‌های لازم با مدیران تاکسی‌های اینترنتی برای اعلام فراخوان برای اخذ معاینه فنی انجام شده است. تعداد زیادی از تاکسی‌های اینترنتی‌ دارای معاینه فنی هستند همچنین خودروهای فاقد معاینه فنی، لغو پروانه‌ اعتباری شده‌اند.

وی با تأکید براینکه نکته‌ قابل توجه در مورد تاکسی‌های اینترنتی‌ خلأ قانونی است، تصریح کرد: تاکسی‌های عمومی در شهر تهران یک سال معاف از دریافت معاینه فنی هستند و بعد از یک سال بر اساس قانون هوای پاک موظف به اقدام برای دریافت معاینه فنی خواهند شد. علت این قانون‌گذاری بالا بودن میزان پیمایش تاکسی‌ها نسبت به خودروهای شخصی است. حال تاکسی‌های اینترنتی علی‌رغم پیمایش بسیاری که دارند معادل خودروهای شخصی سنجیده می‌شوند و هر چهار سال موظف به دریافت معاینه فنی هستند. بعد از چهار سال نیز علی‌رغم تردد بسیار باز هم به‌صورت یک سال یک بار برای انجام معاینه فنی مراجعه می‌کنند. در صورتی که تاکسی‌ها هر شش ماه یک بار موظف به این کار هستند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: باید نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی همانند تاکسی‌های عمومی اعمال شود البته سازوکار و آیین‌نامه مربوطه در شورای عالی ترافیک در وزارت کشور در دست بررسی است و امیدوارم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد تا به واسطه آن کنترل بیشتری روی خودروهای پرتردد صورت گیرد.

حسینی‌منش درمورد خودروهایی که با پلاک غیر تهران مسافرکشی می کنند، گفت: در قانونی که در حال تدوین است باید موضوع ورود خودروهایی با پلاک غیرتهران مسافرکشی می کنند، بررسی شود. ابزار فنی و نظارتی‌ هم باید توسط شرکت‌های مسئول ثبت‌نام کننده ایجاد شود. تاکسی‌های اینترنتی موجب شده‌اند که بسیاری از افراد یک پراید بخرند و برای مسافرکشی به تهران بیایند. این مسئله باید قابل کنترل باشد. زمانی که مجوزهای لازم از شهرداری و سازمان تاکسیرانی کسب شود این بخش از مشکلات قابل رصد و پیگیری خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرنوشت، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان از ارائه خدمات معاینه فنی برای خودروهای سرویس مدارس خبر داد و تصریح کرد: سرویس مدارس می‌توانند از ۱۵ شهریور ماه تا ۱۵ مهرماه به مراکز ویژه منتخب معاینه فنی مراجعه و خدمات معاینه فنی را دریافت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید