برای ۱۸ هزار کارگر در حوزه فضای سبز فیش حقوقی صادر می شود

    کد خبر :598278

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای ۱۸ هزار کارگر در حوزه فضای سبز فیش حقوقی صادر می شود در حالی که برخی از این افراد وجود خارجی ندارند.

زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه صد و شصت و یکم شورای اسلامی شهر تهران درخصوص فضای سبز شهر تهران و ایجاد سامانه اطلاعاتی فضای سبز شهر تهران گفت: فضای سبز بعد از معابر شهری بیشترین فضای شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اطلاعات مربوط به فضای سبز شهر تهران به صورت مکان محور نیست و همین امر ضرورت ایجاد سامانه فضای سبز را نشان می‌دهد.

صدر اعظم نوری گفت: قانون مسوولیت نگهداری فضای سبز را به عهده شهرداری تهران گذاشته است و شهرداری موظف است شناسنامه الکترونیک درختان در فضای عمومی را ایجاد کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری ۱۲۳ ناحیه دارد و تعداد زیادی بوستان و رسیدگی به فضای سبز به صورت قراردادی به افرادی سپرده شده است و یک عرصه حدود بیش از ۱۶۰ میلیون متر مربع را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در بودجه سالانه رقمی که برای نگهداشت فضای سبز داشتیم ۹۵۰ میلیارد تومان بود که اگر بودجه سازمان پارکها را هم به این اضافه کنیم حدود هزار و صد میلیارد تومان می‌شود.

صدر اعظم نوری گفت: از این عدد حدود ۶۵ درصد صرف حقوق پرسنل و ۳۵ درصد صرف فضای سبز می‌شود که تاکنون حدود ۸۰ درصد از این اعتبار تخصیص داده شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تعداد ۱۸ هزار نیروی کارگری در حوزه فضای سبز داریم که این عدد قابل تأمل است و باید یک بررسی کامل در این خصوص انجام شود.

به گزارش فارس، صدر اعظم نوری گفت: ما بررسی کرده‌ایم و متوجه شده‌ایم که برخی از این ۱۸ هزار نفر که برایشان صورت وضعیت اخذ حقوق صادر می‌شود اصلاً در این حوزه کار نمی‌کنند.

وی افزود: باید براساس تکالیفی که شورای شهر برای شهرداری در نظر گرفته است موضوع سامانه‌ای کردن الزام آور شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید