جوابیه یک محیط‌بان به اظهارات رئیس محیط زیست درباره باند فساد و تخلف در فیروزکوه

    کد خبر :598194

به دنبال اظهار نظر اخیر رئیس سازمان محیط زیست در مورد تشکیل شبکه فساد و تخلف از سوی یکی از محیط‌بانان و خانواده‌اش، این محیط‌بان خواستار انتشار اسناد سازمان محیط زیست مبنی بر فساد این افراد شد.

نقی‌میرزاکریمی محیط‌بان استان تهران و فرمانده سابق یگان محیط زیست با ارسال جوابیه‌ای  از عیسی کلانتری درخواست کرد که منظور از «شبکه فساد» را که به وی و خانواده‌اش نسبت داده شده را توضیح دهند و شفاف کنند که این فساد در کدام هیأت رسیدگی به تخلفات اداری یا کدام دادگاه اثبات شده است؟.

در بخشی از این جوابیه آمده است: مدتی پیش مصاحبه‌ای در نقد لایحه حمایت از محیط‌بانان داشتم که در آن به شکلی کاملا منطقی، مودبانه و بدون تهمت و افتراء و نشر اکاذیب، مطالبات، مشکلات و درد و دل‌های محیط بانی را مطرح کردم. اما متاسفانه از سوی سازمان محیط زیست با من تماس گرفته شد که حق مصاحبه ندارم و نباید آن مطالب را عنوان می‌کردم، در حالیکه هدف بنده از مصاحبه و نقد لایحه حمایت از محیط‌بانان، به هیچ‌وجه تخریب سازمان نبوده و نیست. چون سازمان محیط زیست خانه ماست و هر نوع انتقادی در راستای بهبود وضعیت محیط‌بانان و کارکرد سازمان محیط زیست است.

این محیط‌بان همچنین ادامه داد که رئیس سازمان محیط زیست در جریان نشست خبری با اشاره به موضوع ممنوعیت من از مصاحبه، گفته بودند که من و خانواده‌ام شبکه فساد تشکیل داده‌ایم و ایشان توانسته‌اند این شبکه را متلاشی کنند، بنابراین درخواست می‌کنم که آقای کلانتری منظور از «شبکه فساد» را که به من و خانواده‌ام نسبت داده‌اند؛ توضیح دهند و شفاف کنند که این فساد در کدام هیأت رسیدگی به تخلفات اداری یا کدام دادگاه اثبات شده است؟.

رئیس سازمان محیط زیست در اظهاراتش در جریان نشست خبری اشاره کرده بود که از طریق این محیط‌بان در دماوند و فیروزکوه شبکه فسادی ایجاد شده است و این شبکه شرایط را برای شکار غیر قانونی را فراهم کرده است. این محیط‌بان تاکید کرده است که باید آمار رسمی حیات وحش استان تهران و آمار حیات وحش مناطقی که ما در آن خدمت کردیم مورد بررسی قرار گیرد. لازم بذکرست که در دوران خدمت من به عنوان فرمانده یگان محیط زیست تهران، آمار حیات وحش (کل و بز، قوچ و میش و آهو و جبیر) حدود ١٣ هزار رأس بوده است که در سال آخر مسئولیتم (در سال 1397)، به حدود ١٩ هزار رأس رسیده است و باید بدانید که بیشترین درصد افزایش جمعیت حیات وحش استان تهران طی این چهار سال مسئولیت بنده، در همان دو شهرستان دماوند و فیروزکوه بوده است.

به گزارش ایسنا، شاید این‌گونه برداشت شود که آمار حیات وحش مطرح‌شده دقیق نیست و سرشماری‌ها درست انجام نمی‌شود اما حتما به خاطر دارید که در بدو ورود شما به سازمان عده‌ای به شما اعلام کردند که آمار مناطق کذب است و برای راستی‌آزمایی به شهرستان فیروزکوه یک تیم به سرپرستی مشاور معاونت محیط طبیعی و مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان جهت راستی‌آزمایی اعزام شدند که با تشکیل اکیپ و افراد مورد اعتماد سازمان در گروه‌ها و مسیرهای منطقه شکار ممنوع کاوده طی کمتر از دو روز ٦٥٦٥ رأس کل و بز و قوچ و میش مشاهده کردند.

این محیط‌بان تأکید کرده است که امیداورم این مطالب، زمینه‌ را برای نزدیک شدن دل‌ها و فرصت ملاقات با رئیس سازمان محیط زیست را برای بیان دغدغه‌های حوزه محیط‌بانی فراهم کند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید