برگزاری مانور اطفا حریق در بازار تهران

    کد خبر :597637

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از برگزاری مانور اطفای حریق در بازار تهران خبر داد.

سید جلال ملکی درباره جزئیات اجرای این مانور اظهارکرد: شب گذشته حدود ۱۰۰ نفر از آتش نشانان پنج ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اقدام به اجرای مانور ایمنی و اطفای حریق در محدوده مرکزی بازار تهران کردند.

وی درباره سناریوی این مانور گفت: تعداد شیرهای هیدرانت بسیاری در محدوده بازار جانمایی شده است که لازم بود در مانوری از سلامت و کارکرد این شیرها مطمئن شده و همچنین آتش نشانان نیز بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن از آن استفاده کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی تهران مانورهای بسیاری را در این محدوده انجام می‌دهد، گفت: این مانور یکی از بزرگترین مانورهایی بود که تا به حال در این محدوده انجام شده است، یکی از اهداف این عملیات این بود که دیگر ایستگاه‌هایی که در این محدوده فعالیت نمی‌کنند هم با این محدوده آشنا شوند چرا که انجام عملیات در محدوده‌های فرسوده با بافت عادی شهر تفاوت‌هایی دارد.

به گفته ملکی آتش نشانی تهران شب گذشته با برگزاری این مانور ارزیابی کرد که آیا در زمان بحران می‌توان از منابع آبی خارج از بازار استفاده کرد یا خیر؟، برای دستیابی به این هدف نیز شب گذشته گاهی عوامل آتش نشانی حدود ۳۰۰ متر به صورت دستی اقدام به لوله کشی موقت کرده و آب را به شکل محلی به نقاط مورد نظر هدایت می کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این مانور به خوبی برگزار شد گفت: طی انجام این عملیات نقاط قوت وضعف برای امدادرسانی به بازار تهران ارزیابی شد و قصد داریم تمهیدات لازم را برای تقویت امدادرسانی به این محدوده در نظر بگیریم.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مانور شب گذشته شماری از فرماندهان و معاونان آتش نشانی نیز حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید