خاکسپاری غیرمتعارف متوفی در یکی از شهرهای اطراف تهران رخ داده است

    کد خبر :597612

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهشت زهرا گفت: فیلمی که اخیراً در شبکه‌های مجازی درخصوص خاکسپاری متوفی به صورت غیرمجاز منتشر شده است مربوط به یکی از شهرهای اطراف تهران است.

رضا پورناصرانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهشت زهرا گفت: فیلمی چند دقیقه‌ای از یک مراسم خاکسپاری غیرمتعارف در یک آرامستان اطراف تهران چند روزی است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود که مربوط به بهشت زهرای تهران نیست.

وی افزود: در همان نگاه اول و با تأمل و توجه به فضاهای موجود، تصاویر قبور، مکان و علامت ها به راحتی می‌توان فهمید که این فیلم به هیچ وجه مربوط به بهشت زهرای تهران نبوده با وجودی که بهشت زهرا ۷۵۰ هکتار وسعت و قریب به یک میلیون و پانصد هزار سنگ قبر دارد، فیلم منتشره مربوط به یکی از گورستان‌های شهرهای اطراف تهران است.

به گزارش فارس، پورناصرانی تأکید کرد: فارغ از اینکه، برگزاری این چنین مراسمی در هر کجا و با هر شکلی که باشد خاکسپاری غیر متعارف محسوب می شود، لیکن بایستی جامعه‌شناسان و پژوهشگران حوزه مطالعات اجتماعی و فرهنگی به این موضوع بپردازند که دلایل و ریشه‌های اقبال و علاقه برخی از مردم به برگزاری چنین مراسم ساختارشکنانه‌ای در چیست؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید