ترقی، عضو حزب موتلفه: بهزاد نبوی مثل مجاهدین خلق تغییر موضع داده

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳
    کد خبر :597506

عضو شورای مرکزی موتلفه در واکنش به اظهارات بهزاد نبوی گفت: آقایانی همچون بهزاد نبوی مثل مجاهدین خلق بعد از انقلاب همین تغییر موضع را دادند.

بهزاد نبوی در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین خاطرات زندان دوران رژیم شاه را بازگو کرد. نبوی در بخشی از خاطراتش به اختلاف طیف خود و شهید رجایی با موتلفه‌ای‌ها اشاره کرد و گفت: اعضای موتلفه مثل آقایان بادامچیان، عسگراولادی،‌ عراقی،‌ امانی و لاجوردی دسته ای بودند که تحلیلشان این بود که سوسیال امپریالیسم خطرناک تر از امپریالیسم است» او هم چنین گفت: «آنها می‌گفتند مجاهدین خلق خطرناک‌تر از رژیم شاه هستند و ما باید از زندان بیرون برویم و مانع از مارکسیست شدن زن و بچه‌هایمان بشویم.»

این چهره نزدیک به شهید رجایی درباره تفکرات رجایی هم گفت: «شهید رجایی و ما که کماکان معتقد بودیم مبارزه اصلی ما با رژیم شاه است و با مجاهدین خلق مبارزه ایدئولوژیک داریم و به همین دلیل بود که سعی می‌کردیم با آنها رابطه بگیریم.»

حالا یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه به گفتگوی بهزاد نبوی واکنش نشان داده است. حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اعلام کرد «موتلفه همچنان با بهزاد نبوی زاویه دارد چون تغییری در تفکرات او ایجاد نشده است».

البته ترقی به خاطره بهزاد نبوی درباره عفونویسی اعضای موتلفه برای آزادی از زندان اشاره‌ای نکرده است.

بخشی از گفتگوی ترقی را در ادامه می‌خوانید؛

* (درباره اختلاف بین موتلفه و بهزاد نبوی): این زاویه همچنان وجود دارد و از بین نرفته است. چون مواضع، دیدگاه ها، فکر و اندیشه آقای بهزاد نبوی تفاوتی با دوره زندانش نکرده است.

* تفکرات کسانی که آن زمان بیشتر تحت تأثیر سوسیالیسم، اندیشه های سویالیستی یا اقتصادی سوسیالیستی بودند، از حزب سوسیالیست های خداپرست با محوریت محمد نقشت نشأت می گرفت. البته این افراد در عین حال که گرایش سوسیالیستی داشتند خود را مسلمان می دانستند. همین گرایش در مجاهدین خلق هم وجود داشت، آنها نیز معتقد به اسلامی بودند که سوسیالیسم را در اقتصاد بپذیرد. ایده اقتصاد دولتی و جامعه بی طبقه توحیدی از همینجا بیرون آمد. دولتی کردن اقتصاد در ایران از زمانی دنبال شد که آقای میرحسین موسوی نخست وزیر بود. همراهان آقای میرحسین موسوی همچون آقای بهزاد نبوی نیز به دولتی کردن اقتصاد اعتقاد داشتند.

* (درباره رابطه حزب موتلفه با حزب کمونیست چین): اگر کسی از حزب کمونیست چین شناخت داشته باشد، می فهمد که از کمونیست در آنجا هیچ خبری نیست. درست است اسمش «حزب کمونیست» است اما هیچ یک از مولفه های کمونیست در تفکر و اندیشه های این حزب وجود ندارد. ایدئولوژی حزب کمونیست چین کاملا متفاوت از ایدئولوژی کمونیزم و تفکرات مائو است و سالها از تفکرات سوسیالیستی عبور کرده است. اقتصاد چین مبتنی بر اقتصاد دروازه های باز است. حتی گرایش آنها به مذهب مشخص است و مسلمانان در حزب کمونیست چین نماینده دارند.

* سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که روزی گرایش سوسیالیستی و مارکسیستی داشت به مرور زمان به دامن غرب افتاد. آقایانی همچون بهزاد نبوی هم مثل مجاهدین خلق بعد از انقلاب همین تغییر موضع را دادند یعنی الان جزء غرب گراها و تحت تأثیر غرب هستند. در حالی که آن زمان آقای بهزاد نبوی به آقای عسگراولادی گفته بود «شما از آمریکا نمی‌ترسید ولی ما می‌ترسیم».

* آنها روزی خود را سوسیالیست های ضد آمریکایی می دانستند و کاملا ضد آمریکا موضع می گرفتند، حالا الان دنبال رابطه و مذاکره با غرب و ترسیدن و مرعوب شدن مقابل غرب هستند.

* آقای نبوی همچنان به همان تفکرات قبل خود است البته به شکل دیگری. تفکر او کلا التقاطی است و یک تفکر ناب اسلامی نیست. چون اسلام را کامل نمی دانند ما با آنها مشکل داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید