کانال‌های ارتباطی جدید بین ایران و آمریکا در دوران ترامپ برقرار می‌شود؟ /عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به دنبال خریدن زمان و مقصر جلوه دادن ایران است

    کد خبر :59711

عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت تاکید دارد باید گزینه های جایگزین در صورت به سرانجام نرسیدن برجام را روی میز داشته باشیم.
محمدجواد جمالي، عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در مورد اظهارات مطرح شده مبنی براینکه احتمال ایجاد كانال هاي ارتباطي جدید بین ایران و آمريكا در دوران دونالد ترامپ، به خبرنگار نامه نيوز ،گفت: رابطه با آمريكا مسئله ويژه اي در حاكميت جمهوري اسلامي ايران است، اين مسئله بايد در ابتدا در رأس حاكميت كه مقام معظم رهبري هستند حل شود چراكه در مورد برجام نيز با اجازه ايشان بود كه مذاكرات صورت گرفت.

وي اظهار داشت: مذاكره يا مستقيم يا غير مستقيم است، به هر شكلي كه باشد مذاكره است و چون مسئله آمريكا است حتما بايد با مجوز رهبري باشد.

جمالي بيان كرد: اگر موضوع رابطه با آمريكا يك مسئله عادي بود حتي نياز به مجوز مجلس هم نداشت ،مثلا در حال حاضر وزارت خارجه با كشورهاي مختلف در آسيا ،اروپا و آمريكا مذاكره مي كند و معاهداتي نيز منعقد مي شود، حتي ممكن است مجلس به صورت مستقيم در جريان قرار نگيرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد سخنان ظريف در مورد اينكه اگر آمريكايي ها به بدعهدي هايشان ادامه دهند قطعا نقض برجام از طرف ايران صورت مي گيرد، گفت:ما بعضا فكر مي كنيم كه با يك توافقتامه، تعهدنامه اي و برجام همه مشكلاتمان با طرف مقابل حل مي شود اما اينگونه نيست ، آقاي ظريف نيز اين مسئله را مورد تاكيد قراره داده اند.

وي ادامه داد:در حاليكه دوسال از زمان اجراي برجام مي گيرد اما به نظر مي رسد كه آمريكا به دنبال خريد زمان است، اينكه به ما از لحاظ اقتصادي فشار زيادي وارد كند. آمریکا نمي گذارد آنچنان كه بايد و شايد ما از سرمايه گذاري هاي خارجي در كشورمان استفاده كنيم .

جمالي بيان كرد: به قول آقاي ظريف خويشتنداري ها حدي دارد، البته ما بايد در اين قضيه با تدبير عمل كنيم چراكه در حال حاضر اين آمريكايي ها هستند كه به تعهداتشان عمل نمي كنند اما نبايد مسائل تبليغاتي و حقوقي آن به گردن ما بيفتد ،آمريكايي ها به دنبال اين هستند كه ما را در مسائل حقوقي مقصر كنند.

اين عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت بيان كرد:بايستي وزارت خارجه و ديگر اركان هاي كه در اين رابطه هستند جامعه جهاني را توجيه كنند و از نظر ديپلماسي فعاليت شان را بيشتر كنند، با كشورهاي مطرح در اين رابطه مذاكره كنند و براي اين كشورها كارهايی را كه ما انجام داده ايم و آمريكا انجام نداده است را توضيح دهند.

وي ادامه داد: بايد از همين الان گزينه هاي مختلفي را كه اگر در مورد برجام به نتيجه دلخواه نرسيديم را داشته باشيم .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید