رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران خبر داد

نامه‌نگاری برای ایمن‌سازی ۱۷۲ گود پرخطر/ تعیین تکلیف دو طرح موضعی تهران

    کد خبر :597022

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از تعیین تکلیف طرح‌های موضعی باغات کن و فرحزاد خبر داد.

محمد سالاری در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ظرف دو سال از فعالیت گذشته این شورا گفت: طی دو سال گذشته کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ۲۰۲ جلسه رسمی داشته و پرونده‌های بسیاری از جمله پرونده باغات در آن مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته است همچنین از طریق این کمیسیون ۳۲ طرح و ۴۱ لایحه بررسی شده و بیش از ۲۵۰ بازدید میدانی توسط اعضای کمیسیون از پروژه‌های مختلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی تخلفات شوراهای معماری مناطق اظهارکرد: ۱۷۲ گود پرخطر توسط کمیسیون شهرسازی و معماری مورد بازدید قرار گرفته و مکاتبات لازم برای مقاوم سازی و ایمن‌سازی آن‌ها انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد: این کمیسیون ۴۶ نشست و همایش تخصصی برگزار و ۹۰ گزارش از سطح مناطق تهیه و تدوین کرده است. تهیه۵۰ گزارش تحلیلی نیز از دیگر اقدامات این کمیسیون بوده است همچنین ۱۲۶ تذکر ظرف دو سال گذشته توسط اعضای این کمیسیون در صحن شورای شهر تهران خطاب به شهرداری مطرح شده است.

به گزارش فارس،سالاری با تاکید بر تلاش کمیسیون شهرسازی برای تغییر رویکردها در حوزه شهرسازی گفت: این مساله در برنامه توسعه شهری مد نظر قرار گرفته است و کاهش رانت، فساد و عدم شهر فروشی از دستاوردهای این مسیر خواهد بود. با همکاری همه اعضای شورای شهر دو طرح موضعی مهم در تهران تعیین تکلیف شد که یکی از آن‌ها مربوط به مجموعه اراضی «کن» با مساحت ۱۷۰ هکتار و دیگری مربوط به باغات «فرحزاد» به مساحت ۳۰۰ هکتار بوده است. ظرف دو سال گذشته ۱۹ طرح نمای ساختمانی مد نظر قرار گرفته که در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید