تاکید دوباره “ابتکار” بر ابلاغ لایحه حمایت از کودکان توسط قوه قضائیه

    کد خبر :596936

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و شورای نگهبان خواست که لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را که یکی از مترقی‌ترین لوایح کشور براساس قوانین دینی و اسلامی و حقوق کودک است، هرچه زودتر ابلاغ کنند.

 معصومه ابتکار در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در ساختمان معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، با بیان اینکه سال قبل ۵ لایحه جدید را به دولت ارائه کردیم گفت: برابری دیه زن و مرد، اصلاح قوانین مربوط به طلاق، اصلاح قوانین مربوط به سن کیفی، حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودک همسری را در این لوایح مد نظر قرار دادیم.

وی افزود: به طور خاص جلسات متعدد، هماهنگی‌ها و نشستهای تخصصی با قوه قضائیه برای لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت داشتیم و کماکان در انتظاریم و از رئیس قوه قضائیه درخواست می‌کنم که این لایحه را برای تصویب نهایی تا قبل از اینکه زمان بگذرد داشته باشیم و بتوانیم این لایحه را که حمایت از خانواده و صیانت از مهمترین نهاد اجتماعی است در دستور کار و اجرا قرار دهیم.

ابتکار همچنین از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و شورای نگهبان خواست که لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را که یکی از مترقی ترین لوایح کشور براساس قوانین دینی و اسلامی و حقوق کودک است، هرچه زودتر ابلاغ شود.

پیچ و خم مطالبات زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بسیاری از مقررات، آیین نامه و مطالبات زنان را پیگیری کردیم گفت: در برخی موارد به نتیجه رسیدیم و برخی در پیچ و خم قرار دارد، همچنین تعامل بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی و فراکسیون زنان و خانواده و کمیسیون های اجتماعی داریم و به فراخور موضوعات نیز نشستها و هم برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم.

وی ادامه داد: یکی از تعاملات جدی ما چه در بعد حقوقی و چه در بعد آموزش مسئله خانواده و توجه به خانواده و برقراری تعادل میان خانواده و نقشهای فردی و اجتماعی زنان است، به نحوی که یک نفر مجبور نشود نقش خانوادگی خود را به خاطر فردی فدا کند یا بالعکس عمل کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم نقشهای خانوادگی زنان و نقشهای فردی و توجه به هویت فردی را در تقابل نبینیم و این دو را در کنار هم ببینیم تا هم خانواده‌هایی مستحکم و هم زنانی بانشاطی داشته باشیم که به آرزوهای خودشان دست پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع آموزشهای ازدواج اظهار کرد: ستاد ملی زن و خانواده دستورالعملی را برای آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج تصویب و به دولت ابلاغ کرده است، محوریت این کار با وزارت بهداشت است اما این کار با همکاری دستگاه‌های مختلف ادامه دارد و باید ارتقاء یابد.

اجرای دو طرح بزرگ برای اشتغالزایی ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار

ابتکار در ادامه با اشاره به طرح گفت‌وگوی ملی خانواده گفت: طرحی را با همکاری آموزش و پرورش، وزارت علوم و انجمن جامعه شناسی ایران تحت عنوان گفت وگوی ملی خانواده داریم. همچنین در زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار دو طرح بسیار بزرگ با همکاری وزارت کار و وزارت کشور در حال اجراست. این دو طرح ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار را مورد هدف قرار می‌دهد و به خوبی پیش میرود.

ابتکار با بیان اینکه مهارتهای ارتباطی را به عنوان مسئله مهم در خانواده ایرانی مورد هدف قرار دادیم که مرحله اول آن در استانها به پایان رسیده است و مرحله دوم آن در حال اجراست یادآور شد: در این طرح توجه اصلی ما به معضلات خانواده و مهارتهای ارتباطی و گفتوگوی بین نسلی است.

وی در ادامه با اشاره به دختران بازمانده از تحصیل یادآور شد: یک مدرسه در منطقه شیرآباد شهر زاهدان که خاص دختران بازمانده از تحصیل است و به دلیل درخواست پسران، نوبت بعدازظهر آن برای پسران است که با همکاری سازمان مردم نهاد و حمایت و نظارت وزارت اموزش و پرورش راه اندازی شده است. همچنین مدرسه‌ای در روستای چاه جمال در حاشیه ایرانشهر راه اندازی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید