از تغییر رویکرد در نامگذاری معابر تا توجه به پهنه رودکی

    کد خبر :596865

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گزارشی دو ساله از عملکرد این کمیسیون ارائه کرد.

محمد جواد حق شناس صبح امروز در تشریح عملکرد و اقدامات شاخص کمیسیون فرهنگی و اجتماعی – که به مناسبت دو سالگی شورای پنجم قرائت شد – گفت: تحقق و تصویب ابعاد فرهنگی و اجتماعی توسعه پایدار در برنامه سوم توسعه شهر تهران همسو با استانداردهای بین المللی یکی از اقدامات مهم این کمیسیون در دو سال اخیر بود.

وی با بیان این که در جریان بررسی لایحه برنامه پنج ساله سوم شهرداری احکام حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفت،اظهارکرد: بودجه سال ۹۸ نیز منطبق با اهداف توسعه پایدار است.

حق شناس با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق ۲۲ گانه توانستیم ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی را در سال ۹۸ افزایش دهیم، گفت: براساس مصوبات مغفول مانده دوره‌های قبل، طرح پهنه فرهنگی رودکی مجددا مطرح شد و پس از مطالعات و جلسات متعدد مجددا در دستور کار قرار گرفت و با دو ردیف اعتباری جدید تحت عنوان اجرای برنامه‌های فرهنگی پهنه رودکی و تملک و تجهیز دو  خانه در پهنه رودکی جمعا به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در ردیف‌های بودجه سال  ۹۸ دیده شد.

وی افزود: آغاز مطالعات پروژه‌های مربوط به قطب‌های گردشگری شرق و جنوب تهران همچنین توسعه قطب گردشگری غرب تهران و ایجاد راسته‌های هنری، صنایع دستی، کتاب و … از دیگر اقدامات این کمیسیون است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه نامگذاری معابر نیز تغییر رویکرد داشتیم تا مشاهیر در قید حیات در اولویت قرار گیرند، گفت: کمیسیون فرعی نامگذاری تاکنون ۳۱ جلسه برگزار کرده که ۲۳۰ مصوبه به همراه داشته است و تاکنون بیش از ۳۸ نامگذاری مربوط به مشاهیر فرهنگی، پزشکی سیاسی و … انجام شده که ۳۸ درصد اسامی مربوط به شهدا بوده است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت به انسان‌ها وهویت انسانی شهر در دستور کار قرار داشته است و برهمین اساس نصب سردیس مربوط به مشاهیر فرهنگی و علمی را در دستور کار قرار دادیم، اظهارکرد: در راستای جلب مشارکت مردم و گروه‌های مرجع گفت و گوهای مستقیم و مستمری با انجمن‌های فرهنگی و هنری و … داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، کاهش تخلفات و افزایش سرعت عمل هنگام شمارش آرا را از ویژگی‌های انتخابات شورایاری‌ ها در این دوره دانست و گفت: بیش از ۱۰ جلسه نیز با انجمن‌های فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد، خانه سینما و خانه تئاتر و غیره داشته‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید