حمله پلیس فرانسه با گاز اشک آور به معترضان نظام سرمایه داری

    کد خبر :596773

پلیس ضد شورش فرانسه برای متفرق کردن معترضان به نظام سرمایه داری که در نزدیکی محل برگزاری نشست جی هفت گردهم آمده بودند، به گاز اشک آور و آب فشار قوی متوسل شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در شرایطی که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه میزبان سران شش کشور صنعتی و ثروتمند جهان برای نشست سه روزه جی هفت است، پلیس ضد شورش فرانسه برای متفرق کردن معترضان نظام سرمایه داری از گاز اشک آور و آب فشار قوی استفاده کرد.

این در حالی است که سر دادن شعارهایی همچون «همه از پلیس بیزارند» از سوی معترضان، اعتراضات صلح آمیز و قانونی اوایل روز شنبه را به خشونت کشید.

گفتنی است فرانسه که ماههاست شاهد اعتراضات ضد دولتی است، برای تضمین امنیت سران کشورهای شرکت کننده در نشست جی هفت ۱۳۰۰۰ هزار نیروی پلیس را به خدمت گرفته است.

با وجود تمام این تدابیر امنیتی، هزاران تن از فعالان ضد جهانی شدن، جدایی طلبان باسک و معترضان «جلیقه زرد» از شهر فرانسوی آندی به سمت ارون در اسپانیا راهپیمایی کرده و با حمل بنرهایی خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت اقلیمی، حقوق همجنسگرایان و یک الگوی اقتصادی عادلانه تر شدند.

گفته می شود که روز جمعه در جریان پرتاب یک خمپاره دست ساز توسط معترضان در نزدیکی محل گردهمایی مخالفان جی هفت در شهر آندی فرانسه چهار افسر پلیس به طور جزئی زخمی شدند. در مقابل، نیروهای پلیس ۱۷ نفر را به دلیل پوشاندن چهره‌شان بازداشت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید