بازرسی هوشمند تأمین اجتماعی از کارگاه ها

    کد خبر :596354

قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازرسی از کارگاه های فعال به صورت هوشمند انجام می شود و کارفرما مکلف به همکاری با بازرسین است.

محمدحسن زدا قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی ، درباره بازرسی‌های الکترونیک و هوشمند اظهار داشت: بر اساس ماده 47 قانون تامین اجتماعی بازرسین مکلف هستند به کارگاه‌ها مراجعه کنند و بیمه‌شدگان را ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 99 قانون نظام صنفی هم بر اساس شکایت بازرسین می‌توانند به آن کارگاه مراجعه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

زدا افزود: هنگامی که بازرس تامین اجتماعی به کارگاه مراجعه می‌کند کارفرما موظف است تمام موارد را به بازرس نشان دهد و بازرسین تامین اجتماعی با سیستم‌های هوشمند به کارگاه‌ها مراجعه می‌کنند و قبل از ورود به کارگاه تمام اسناد و مدارک لازم را دارند.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در شرکت‌های حقوقی و صنفی بازرسی‌ها متفاوت است و این اقدام برای کنترل بهتر روند بیمه‌ها است.

به گزارش فارس،وی گفت: کارفرما و بیمه‌شدگان باید همکاری لازم را با بازرس داشته باشند تا اطلاعات به درستی ثبت شود. در گذشته ما مشکلات زیادی از جمله اعلام نام و نام خانوادگی کامل را داشته‌ایم، ولی اکنون با اتصال به سامانه ثبت احوال می‌توانیم اطلاعات هویتی را دریافت کنیم و سیستم‌های بازرسی هم هوشمند شده و از طریق جی پی اس کارگاه‌ها را شناسایی می‌کنند.

زدا تصریح کرد: گزارش بازرس از طریق ایمیل به کارفرما ارسال می‌شود و اگر کارفرما به گزارش بازرس اعتراض دارد می‌تواند آن اعتراض خود را ثبت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید