کاهش دما در شمال ایران

    کد خبر :596267

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم خیزش گرد و خاک در شرق کشور به‌ویژه‌ منطقه زابل، از کاهش شش درجه‌ای دما در استان‌های شمالی کشور خبر داد.

احد وظیفه  اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در ساعات بعدازظهر امروز (۲ شهریور) در برخی نقاط استان هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، برخی نقاط استان بوشهر، برخی نقاط کهگیلویه و بویر احمد و جنوب و غرب استان فارس افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۳ شهریور) در برخی نقاط هرمزگان جنوب استان فارس و جنوب سیستان و بلوچستان همچنین در دامنه‌های شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: پس‌فردا (۴ شهریور) در شرق هرمزگان و در دامنه‌های و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی هفته جاری در برخی نقاط شمال غرب کشور رشد ابر به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از اواخر وقت دوشنبه (۴ شهریور) با نفوذ جریانات شمالی بارش پراکنده و خفیف تا آخر هفته در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل پیش بینی می‌شود، تاکید کرد: برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان تا اواخر هفته روند خنک شدن هوا بین چهار تا شش درجه سانتیگراد قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: تا آخر هفته جاری پدیده غالب در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: هوای تهران فردا و پس‌فردا (۳ و ۴ شهریور) صاف تا کمی ابری و در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که گرمترین و خنک‌ترین دمای تهران طی دو روز آینده به ترتیب ۴۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد و ۳۵ و ۲۳ درجه سانتیگراد باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید