عربستان و امارات؛ اختلاف خانوادگی با سلاح سنگین

    کد خبر :596255

القدس العربی چاپ لندن نوشت: امارات به صورت علنی از شبه نظامیان جدایی طلب در جنوب یمن، حمایت کرد تا بتوانند در معرکه سیطره بر عدن پیروز شوند.

در ادامه این مطلب آمده است: این انتقال بزرگ در شطرنج سیاست یمنی، باعث بر هم خوردن محاسبات شد و در حالی که برخی مسئولان اماراتی به وضوح گروههای جدایی طلب را تشویق به شورش علیه دولت منصور هادی می کنند، سعودی ها تلاش می کنند بند نازکی را در رابطه خود با هم پیمان اماراتی شان حفظ کنند. با این حال، همزمان به حکومت هادی اجازه محکوم نمودن اقدامات ابوظبی را داده اند، تا آن را مسئول مستقیم کودتای نظامی در یمن دانسته و از نقش عربستان در حمایت از دولت هادی، تمجید کنند.

نمی توان تحرک امارات در یمن را بی ارتباط با توجه خاص ابوظبی به ایران دانست. بدیهی است که حمایت امارات از جدایی طلبها و تلاش برای رهایی از دولت هادی، به نفع سیاست ایران است و سعودیها و هم پیمانان یمنی آنها را در شرایط سختی قرار می دهد؛ چرا که در ادامه، حملات حوثی ها شدت می گیرد، نفوذ ایرانی ها افزایش می یابد و اعلام خروج امارات از یمن، در واقع به معنای عقب نشینی آن از جنگ با حوثی ها و ایران است.

به گزارش انتخاب؛بر همین اساس، آیا می توانیم داستان دوستی ظاهری امارات و عربستان را باور کرده و بگوییم هیچ اختلافی بین دو دوست قدیمی، بن سلمان و بن زاید وجود ندارد؟ آیا می توان اختلاف میان این دو را در حد یک اختلاف خانوادگی دانست که به زودی برطرف می شود؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید