درخواست عجیب نظام پزشکی برای تعویق مهلت ثبت نام کارتخوان سوژه کاربران فضای مجازی شد+تصاویر

    کد خبر :595812

رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه ای به رئیس سازمان امور مالیاتی خواستار به تعویق افتادن مهلت ثبت نام کارتخوان پزشکان به دلیل ندیدن آموزش‌های لازم شد که این امر واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

موضوع کارتخوان پزشکان مجددا به یکی از سوژه‌های داغ فضای مجازی در یک هفته اخیر تبدیل شده است.

ماجرا از آنجا شروع شد که مجلس شورای اسلامی با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی و در قالب قانون بودجه 98، تمام فعالان جامعه پزشکی کشور را مکلف کرد که دستگاه‌های کارتخوان (پوز) را در مطب های خود نصب کنند.

در همین زمینه علی رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی با اشاره به بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه 98 گفت: «صاحبان محترم حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا 23 مردادماه مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی(کارتخوان بانکی) ثبت نام کنند…کلیه صاحبان حرف و مشاغل یاد شده مکلفند حداکثر تا تاریخ 23 مرداده ماه 1398 برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی https://tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان خود نموده و در اولین ماه پس از دریافت شناسه مذکور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام نمایند».

اعلام این خبر موج گسترده ای از واکنش‌ها از طرف جامعه پزشکان را در پی داشت و روسای نظام پزشکی استان‌های مختلف و سایر تشکل های صنفی پزشکی با اعتراض به این طرح، خواستار به تعویق افتادن آن شدند. نهایتا مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی از تمدید مهلت ثبت‌نام کارتخوان تا 31 مرداد خبر داد.

با این وجود، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه‌ای در تاریخ 26 مردادماه به رئیس سازمان امور مالیاتی خواستار تعویق دوباره مهلت ثبت نام کارتخوان شد. وی دلیل این درخواست را عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آموزش چگونگی فرایند ثبت کارتخوان عنوان کرده است. تصویر این نامه در ادامه آمده است:

به گزارش فارس ،انتشار این نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی، واکنش منفی بسیاری از کاربران در فضای مجازی را به دنبال داشت که در ادامه بخشی از این واکنش‌ها را مشاهده می‌کنید:

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید