نوبخت: حذف چهار صفر از پول ملی زندگی مردم را آسان‌تر می‌کند

    کد خبر :595496

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی، تصریح کرد: اگر از این طرح که به منظور آماده کردن فضای جامعه با محاسبات تومان بوده انتظار داشته باشیم که شاخص‌های اقتصادی را متحول کند با برنامه‌های دیگری این امر انجام می‌شود، قطعا با عنایت به اینکه مبانی محاسباتی مردم عمدتا براساس تومان است، با این کار زندگی مردم آسانتر خواهد شد.

محمدباقر نوبخت ۳۱ مردادماه در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: این توفیق حاصل شد که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری در خدمت مردم باشم، از این به بعد باید بیش از گذشته به این استان سفر و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را دنبال کنم.

وی افزود: چند پروژه مهم در چارچوب اقتصاد مقاومتی در این استان مطرح است که برای ارزیابی و سرعت بخشیدن به آن‌ها این سفر انجام شد، اتصال این استان به شبکه سراسری ریلی است و محور شهرکرد به لردگان که بخش‌هایی از آن باقی مانده و آن‌ها را باید به اتمام رساند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اساسا تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی برای کمک به تولیدکنندگان است که این جلسه امروز تشکیل خواهد شد به همین جهت در قانون بودجه تبصره ۱۸ که برای ۹۸۸ هزار فرصت شغلی هشت برنامه تعریف کردیم برای این استان هم همین وضعیت وجود دارد که در جلسه ستاد فرماندهی استان این تعداد از برنامه‌های که برای تولید و اشتغال در استان فراهم می‌شود را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی، تصریح کرد: اگر از این طرح که به منظور آماده کردن فضای جامعه با محاسبات تومان بوده انتظار داشته باشیم که شاخص‌های اقتصادی را متحول کند با برنامه‌های دیگری این امر انجام می‌شود، قطعا با عنایت به اینکه مبانی محاسباتی مردم عمدتا براساس تومان است نشان می‌دهد این موضوعی امری واقعی است و با این کار زندگی مردم آسانتر خواهد شد.

3
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. کامران گفت:

    از این به بعد کسی سی هزار میلیارد بدزده میگید سه میلیارد دزدیده…
    اتفاقا برای مردم سختتر میشه حساب کنند چقدر در اصل بوده …
    برای شماها آسون میشه و کمتر از قبل هم خجالت میکشید برای گفتنش…
    مردم با تومنی که یک صفرش از ریال کمتره راحتتر هستند مغلطه نکنید…
    مردم رو مشغول کنید با این مباحث

  2. بازنشسته آموزش وپرورش گفت:

    جناب نوبخت،متاسفانه شمابرنامه ریزان دولت تدبیروامیدکه فقط بفکرسفره خودهستید،باایجادتورم کمرشکن باعث شدید،بیش ازنیمی ازجمعیت مستضعف ایران درعید قربان گوشت نخورند،(شماهاچطور؟) امام خامنه ای درپیام نوروزی فرمودند:برای سال ۹۸ تدابیری اندیشیده شده است،شما پیازوسیب زمینی قوت اصلی مردم را صادرکردید،بهای پیاز وسیب زمینی در۲فروردین چندین برابرگران شد.!!!باتدبیرامام همراهی نکردید.به کم درآمدها، بیکاران و مستضعفین تیرخلاص زدید،لذا استدعامی شود، بیش ازاین باحیثیت حکومت اسلامی(که خون بهای میلیونها شهیدمیباشد) بازی نکنید. به عوض صفر پول، به فکرتورم سرسام آورباشید. باتشکر

  3. محمد گفت:

    به هیچ وجه هیچ تاثیری در افزایش قدرت خرید مردم و افزایش ارزش پولی ملی ندارد.کسی که مثلا ۳ میلیون تومان حقوق میگیرد با حذف ۴ صفر حقوقش میشه ۳۰۰ تومان و یک گوشی ۱۰ میلیون تومانی میشه ۱۰۰۰ تومان در واقع قدرت خرید کما فی السابق باقی می ماند قبل از حذف ۴ صفر باید ۳ برابر حقوقش را میداد یه گوشی ۱۰ میلیون تومانی را میخرید بعد از حذف ۴ صفر هم باید ۳ برابر حقوقش را بدهد تا یه گوشی ۱۰۰۰ تومانی بخرد. ارزش پول ملی را درست کنید این بَزَک کردن ها مشکلی را حل نمیکند.

دیدگاهتان را بنویسید