بسته‌های تشویقی برای فعالین هوش مصنوعی

    کد خبر :593509

دو مقام مسئول در حوزه علم و فناوری بر اهمیت ورود و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی تأکید کرده و از برنامه جدی حمایتی برای این حوزه تکنولوژی خبر دادند.

هوش مصنوعی محل تلاقی بسیاری از علوم و فنون است که کاربردهای گوناگون و فراوانی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم اجتماعی و بسیاری از علوم دیگر دارد.

بنابر اهمیت حوزه هوش مصنوعی و تأثیرگذاری آن بر زندگی آینده، ورود استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان ایرانی به حوزه هوش مصنوعی اهمیت بالایی دارد و ۲ نهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان حامیان این شرکتها باید بیش از گذشته در این حوزه سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنند از همین رو نظر معاون علمی و رئیس صندوق نوآوری را در این زمینه جویا شدیم.

تدوین بسته های تشویقی در صندوق نوآوری برای تکنولوژی های آینده و هوش مصنوعی

دکتر علی وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: شرکتهای دانش بنیان زیادی در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می کنند و ما در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال آماده سازی یک برنامه هستیم که به زودی از آن رونمایی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه البته پیش از این برنامه نیز از شرکتهای این حوزه حمایت می کنیم، بیان کرد: برنامه جدید حمایتی در قالب بسته های تشویقی شامل تکنولوژی های آینده می شود که هوش مصنوعی نیز جزء این تکنولوژی ها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این برنامه با مشارکت معاونت علمی و فناوری اجرا می شود، گفت: این تسهیلات به ۲ بخش تقسیم می شود؛ اولین قسمت موضوع گرنت است که در این زمینه معاونت علمی و فناوری ورود می کند و بخش دیگر که در حوزه توسعه است ما در صندوق وارد می شویم.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بنا داریم که در عرض یک سال زمینه سازی خوبی در حوزه هوش مصنوعی و سایر تکنولوژی های آینده انجام دهیم که شرکتها یا تقویت شوند یا یک سری شرکتهای جدید وارد این عرصه شوند و ما از آنها حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم که در یک سال با این برنامه تاثیر گذاری جدی داشته باشیم.

استفاده از هوش مصنوعی توسط استارت آپهای خدماتی

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در گفتگو با مهر با اشاره به وضعیت استارت آپ های حوزه هوش مصنوعی اظهار کرد: امروزه هوش مصنوعی در اقتصاد دانش بنیان خیلی ورود پیدا کرده و استارت آپهای خدماتی زیادی به این حوزه وارد شده اند؛ به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل هوشمند یا در حوزه دیجیتال از هوش مصنوعی استفاده می شود.

وی افزود: بخش عمده ای از اقتصاد دیجیتال روی هوش مصنوعی متمرکز است و شرکتهای دانش بنیان ایرانی هم نرم افزارهای خوبی را در این حوزه توسعه داده اند.

ستاری ادامه داد: در ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت جدی روی مبحث هوش مصنوعی کار می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید