برگزاری جشنواره «شهرهای دوست و خواهرخوانده» با حضور نمایندگان 30 شهر خارجی در تهران

    کد خبر :593148

پیروز حناچی شهردار تهران و عباس عراقچی معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه عصر روز گذشته به منظور بررسی جزئیات برگزاری جشنواره «شهرهای دوست و خواهرخوانده» در اردیبهشت سال آینده، دیدار کردند.

در این جلسه در خصوص همکاری های شهرداری تهران و وزارت امور خارجه برای برگزاری جشنواره «شهرهای دوست و خواهرخوانده» نکاتی مطرح و در نهایت مقرر شد تا در اردیبهشت ماه سال آینده این جشنواره با حضور 30 شهر که تهران با آن ها پیمان خواهرخواندگی یا تفاهم نامه همکاری دارد و البته تعدادی از شهرهای مطرح دنیا برگزار شود.

لازم به ذکر است؛ پیرو مذاکرات پیشین شهردار تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درباره برگزاری چنین رویدادی، معاون امور سیاسی این وزارتخانه در جلسه روز گذشته ضمن بررسی ابعاد جشنواره «شهرهای دوست و خواهرخوانده»، با برگزاری آن موافقت و بر اجرای هرچه وسیع تر و بهتر این رویداد تاکید کرد.

عراقچی همچنین در مورد همکاری وزارت امور خارجه با شهرداری تهران برای دعوت از نمایندگان شهرها قول مساعد داد و اعلام کرد با بسیج نمایندگی ها در سراسر دنیا تلاش بر این است تا جشنواره «شهرهای دوست و خواهرخوانده» مقدمه خوبی برای تقویت دیپلماسی عمومی و جایگاه تهران در میان سایر شهرهای دنیا باشد.

به گزارش شهرنوشت، در این جلسه به موضوع نحوه تعاملات و حضور مقامات شهرهای مطرح دنیا اشاره و تاکید شد که بخش خصوصی فعال در کشورهای دوست و خواهرخوانده در کنار سازمان های بین المللی می توانند همکاری خوبی با شهرداری تهران داشته باشند.

براساس گزارش شهرنوشت، در پایان این دیدار توافق شد تا با همکاری وزارت امور خارجه، فرایند اجرایی برگزاری این جشنواره همزمان با برگزاری «جایزه خشت طلایی» که در آبان ماه مصادف با روز جهانی شهرها، برگزار می شود کلید بخورد و در نهایت این جشنواره در اردیبهشت ماه برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید