علیخانی: نمی‌توانستم عصر جدید و ماه عسل را با هم بسازم

    کد خبر :593094

علیخانی همچنین درباره ساخت دوباره برنامه «ماه عسل» اظهار داشت: اکنون نمی‌توانم چیزی بگویم. به نظرم «عصر جدید» یک غول بی‌شاخ و دم است که نمی‌دانم تا کجا پیش می‌رود. البته تلویزیون به من پیشنهاد داد هر دو برنامه را داشته باشم اما من گفتم نمی‌توانم. به نوعی از جهتی حس می‌کنم عصر جدید نوع تکامل یافته ماه عسل است چراکه ما در عصر جدید هم تلاش می‌کنیم که قهرمان‌هایی را معرفی کنیم.

احسان علیخانی فیلم بلند «برف آخر» را در مقام تهیه‌کننده زمستان امسال جلوی دوربین خواهد برد.

احسان علیخانی (تهیه‌کننده و مجری تلویزیون) که به تازگی تهیه‌کنندگی فیلم بلند «برف آخر» را نیز برعهده گرفته است، در رابطه با آینده فعالیت‌های خود در حوزه کارگردانی و حمایت از فیلمسازان جوان به ایلنا گفت: سال گذشته داور دو، سه جشنواره فیلم کوتاه و مستند بودم و یکسری فیلم کوتاه دیده‌ام که بی‌نظیر بودند. این فیلم‌ها توسط بچه‌های دهه هفتاد کارگردانی شده بود و فرم آنها به اندازه‌ای بی‌نظیر بود و آنقدر به لحاظ کیفیت خوب بودند که نمی‌توان تصور کرد.

وی افزود: نکته جالب این بود که وقتی سوال می‌کردیم کارگردان این فیلم متولد چه سالی است، می‌گفتند سال ۱۳۷۷. به نوعی در این جشنواره فهمیدم که خیلی پیر شده‌ام. چون بچه‌های خواهر و برادرم که در این سن بودند را در گذشته پارک می‌بردم و اکنون متوجه شدم که این نسل کارگردان هم شده‌است. به این ترتیب حتما حمایت از این قشر در برنامه کاری‌ام وجود دارد و پیدا کردن قهرمان‌هایی در فیلم کوتاه نیز برایم جذاب است.

این مجری تلویزیون همچنین در رابطه با تهیه‌کنندگی در سینما بیان کرد: هیچ حرف و حدیثی برای تهیه‌کنندگی‌ام در سینما وجود ندارد. چون سه فیلم به عنوان سرمایه‌گذار تولید کرده‌ام و بعد از آن بدون تاریخ بدون امضا را همراه با علی جلیلوند به صورت مشترک تهیه کرده‌ام. البته قبل از آن و با سه سرمایه‌گزاری که انجام داده بودم، در سال ۹۵ کارت تهیه‌کنندگی‌ام صادر شده و همه موارد آن نیز کاملا مشخص است. وگرنه ارشاد در این موارد به ما اصلا رحمی ندارد.

علیخانی همچنین در رابطه با اینکه چه زمانی تصویربرداری فیلم «برف آخر» آغاز می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه برای تصویربرداری این فیلم به برف احتیاج داریم، کار آن را پاییز و زمستان شروع می‌کنیم. البته به شخصه فکر نمی‌کنم این کار به جشنواره فیلم فجر برسد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور مجریان غیرحرفه‌ای که با اشتباه در اجرای برنامه‌های زنده سبب ایجاد هزینه‌هایی برای تلویزیون می‌شوند، توضیح داد: جالب است، همین الان در روابط عمومی سازمان صداوسیما، دوست گزارشگری حضور داشت که از من کمک خواست تا بتواند مجری شود.

علیخانی افزود: به او گفتم چند سال گزارشگری می‌کنید و پاسخ داد، دو ماه. گفتم من قبل از اجرا شش سال گزارشگری کردم و معتقدم بزرگترین دانشگاه برای من مجری، گزارشگری بوده است. به نوعی یک مجری باید گزارشگری را تجربه کند چراکه گزارشگری آنقدر به او بلوغ و پختگی می‌دهد که وقتی جلوی دوربین آمد، بسیار راحت عمل می‌کند.

تهیه‌کننده برنامه عصر جدید ضمن بیان اینکه مشکل جدی اجرا در تلویزیون، به طی نکردن فرایند آزمون و خطا مربوط می‌شود، اظهار داشت: مشکل بزرگ و جدی ما در حوزه اجرا این است که برخی از مجریان بدون هیچ آزمون و خطا و اینکه حتی خاک پشت دوربین خورده باشند یا برای اتفاقی در خیابان، بیابان، کویر، شمال و جنوب دویده باشند، مقابل دوربین برنامه‌های زنده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: به شخصه بارها سوار پاترول‌های زرد سازمان صداوسیما شده‌ام و دو بار کل ایران را رفته و در مکان‌های مختلف گزارشگری کرده‌ام. اما وقتی این فرآیند سپری نمی‌شود، حتماً مجری در برنامه زنده به سمتی می‌رود که همه مختصات به هم می‌ریزد.

تهیه‌کننده برنامه عصر جدید همچنین در پاسخ به اینکه آیا اعتقادی به اجرای سلبریتی‌ها در تلویزیون ندارد، توضیح داد: به شخصه مخالفتی با اجرای سلبریتی‌ها ندارم و معتقدم هرکس باید کارش را بلد باشد. به عنوان مثال برخی از مجریان به سمت بازیگری رفتند و اتفاقا خیلی هم خوب عمل کردند. احساسم این است در من استعدادیابی رخ نداده و کلاسی هم برای اجرا نرفتم. حتماً عیب و ایرادهای بسیار دارم اما در مجموع اعتقادی به کلاس و آموزش برای اجرا ندارم.

علیخانی همچنین درباره ساخت دوباره برنامه «ماه عسل» اظهار داشت: اکنون نمی‌توانم چیزی بگویم. به نظرم «عصر جدید» یک غول بی‌شاخ و دم است که نمی‌دانم تا کجا پیش می‌رود. البته تلویزیون به من پیشنهاد داد هر دو برنامه را داشته باشم اما من گفتم نمی‌توانم. به نوعی از جهتی حس می‌کنم عصر جدید نوع تکامل یافته ماه عسل است چراکه ما در عصر جدید هم تلاش می‌کنیم که قهرمان‌هایی را معرفی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید