گروه دارویی سیناژن پیشتاز در عرصه تولید داخلی دارو

    کد خبر :592823

در شرایط کنونی صحبت درباره ارز‎های دریافتی شرکت‎های دارویی و تجهیزات پزشکی نقل محافل شده و این شرکت‌ها زیر ذره‌بین مردم قرار گرفته‎اند لازم است که این شرکت‎ها را از نظر میزان ارز دریافتی در برابر ارزشی افزوده‎ای که برای کشور ایجاد کرده‎اند مورد بررسی و مقایسه قرار داد.

به گزارش فارس ،در سال‎های اخیر چندین شرکت وارد حوزه بیوتکنولوژی دارویی شده‎اند و تلاش کرده‎اند تا با ارائه داروهایی با کیفیت جهانی نه تنها نیاز بازار داخلی را رفع کنند بلکه صادرات این داروها، کیفیت داروی ایرانی را به رخ بکشند. در خارج از مرز ها بتوانند مشتری های خوبی برای داروی ایرانی پیدا کنند. یکی از مثال‎های جالب توجه، داروی سینووکس است که توانسته سهم حداکثری بازار اینترفرون روسیه را طی رقابت با رقیب آمریکایی تصاحب کند. علاوه بر این، صادرات داروهای بیوتکنولوژی به بیش از 10 کشور دنیا سبب شده است که با بیش از ۴۰ میلیون دلار صادرات در سال گذشته، به تنهایی بیش از ۵۰ درصد ارزش صادرات دارویی کشور را بر عهده داشته باشند.
شرکت‎های سیناژن و آریوژن به صادرات دارو به روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی، آسیای مرکزی و شرق اروپا اکتفا نکرده‎اند و به سراغ این رفته‎اند که بتوانند برای نخستین بار داروهای ساخت ایران را به اتحادیه اروپا صادر کنند.
سیناژن نه تنها با تولید محصولات های تک (تکنولوژی بالا) توانسته نیاز بسیاری از بیماران داخلی را رفع کند بلکه موفق شده است تا به عناون اولین شرکت در زمره صنایع های تک، از ایران به کشوری دیگر تکنولوژی را انتقال دهد. نقطه اوج انتقال تکنولوژی سیناژن، تاسیس کارخانه سیناژن ایلاچ در سال جاری بود تا در آینده‎ای نزدیک بازار داروهای بیوتکنولوژی ترکیه در دست دانشمندان و داروسازان ایرانی قرار بگیرد.
از طرف دیگر، گروه دارویی سیناژن با بهره بردن از نیروی انسانی با میانگین سنی 33 سال در سال 1397 توانسته است بسیاری از جوانان نخبه کشور را که قصد مهاجرت از ایران را داشتند در کشور حفظ کند.


سیناژن در سال گذشته به تنهایی توانست برای سیستم دارویی کشور بیش از یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی داشته باشد و از طرفی بیمه نیز بیش از یک هزار و چهارصد میلیارد تومان از وجود این مجموعه دارویی سود ببرد.
به گزارش فارس ،این آمار در شرایطی به دست آمده است که کل ارز دولتی دریافتی ۴۲۰۰ تومانی این مجموعه در سال گذشته تنها رقم ۵۶.۷ میلیون دلار بوده است.
طیف گسترده داروهای تولیدی شرکت شامل داروهایی های-تک برای افراد مبتلا به ام اس، سرطان، پوکی استخوان، آرترتیت روماتوئید، پسوریازیس، مشکلات رشد کودکان و بسیاری از بیماری های بیماری های صعب العلاج دیگر می‎شود که تا کنون بالغ بر 629 هزار نفر از این بیماران از داروهای سیناژن استفاده کرده‌اند.
باید بدانیم که مردم ایران شایسته بهره‎مندی از داروهایی با بالاترین کیفیت هستند و همانطور که باید به داروهای خارجی دسترسی داشته باشند باید داروی تولید کشور خود را با اطمینان از کیفیت آن مصرف کنند.
لازم است مردم عزیز بدانند که اگر مجموعه هایی مانند سیناژن در کشور تولید داخلی با کیفیت نداشتند در حال حاضر مانند سال 91 بحران کمبود دارویی برای بیماران صعب العلاج کشور را فرا گرفته بود و متاسفانه در این بحران ارزی دیگر توان واردات داروی برند هم برای این تمامی این بیمار امکان پذیر نبود.
باید امیدوار بود که مسئولین با مدیریت صحیح از شرکت‎های دانش بنیان و ارزش آفرین حمایت کنند تا سلامت مردم در انواع تلاطم های اقتصادی یا سیاسی با خطر رو به رو نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید